فرماندار ویژه گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی برای استفاده از سالن‌های ورزشی این شهرستان از جمله سالن المپیک برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا و یا تبدیل آنها به عنوان نقاهت‌خانه بهبودیافتگان از این بیماری، اتخاذ نشده و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب است.

سالن ورزشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی سه‌شنبه بیستم اسفند اظهار کرد: اگرچه ظرفیت پیش‌بینی شده مراکز بیمارستانی گنبدکاووس برای افراد مشکوک به کرونا و یا سندروم شدید تنفسی تکمیل شده اما درصورت نیاز به استفاده از فضاهای مناسب و یا راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و با رعایت ملاحظات برای بیماران شهرستان انجام و به مردم هم اطلاع رسانی می‌شود.

وی با گله‌مندی از نشر برخی اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی تعدادی از کانال‌های فعال در این بخش، از آحاد مردم گنبدکاووس درخواست کرد تا اخبار مربوط به ویروس کرونا را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری نمایند.

کریمی با تاکید بر اینکه گردانندگان کانال‌های فضای مجازی باید از درج اخبار نادرست یا فاقد منبع موثق خبری بشدت پرهیز نمایند زیرا در افکار عمومی و شهروندان ایجاد نگرانی و استرس می‌کند، اضافه کرد: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی گنبدکاووس همچون گذشته بایستی با حفظ آرامش و امنیت و با وحدت و همدلی در شرایط حساس فعلی شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنند تا مجموعه ستاد مقابله با کرونا شهرستان به وظایف خطیر خود و خدمت بهتر به مردم تا ریشه‌کنی بیماری، بطور کامل عمل نمایند.

وی تصریح کرد: تا دیروز ۱۹ اسفند در مجموع ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا و سندروم شدید تنفسی از هفت شهرستان واقع درشرق استان گلستان، در مراکز درمانی بویژه دو بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و خاتم‌الانبیا (تامین اجتماعی) گنبدکاووس بستری بودند و تا الان هم ۲۵ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اذعان به برخی کمبودها و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی این شهرستان از جمله کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) حداقل به تعداد ۳۰ دستگاه، مانیتورینگ، سی‌تی‌اسکن، لباس گان، ماسک ضد ویروس و معمولی، دستکش و دارو،  ادامه داد: البته در چند روز گذشته ۱۶ دستگاه تنفس مصنوعی با کمک نیکوکاران منطقه بویژه خیرین گنبدی تهیه شده و در انتظار تامین و رفع بقیه کمبودها از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستیم.

کریمی با قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری مراکز درمانی گنبدکاووس بویژه دو بیمارستان‌ پیامبر اعظم و خاتم‌الانبیا، افزود: به دلیل خستگی مفرط و ضرورت استراحت و تجدید قوای این عزیزان که به بیماران شرق گلستان خدمات می‌دهند، نیازمند حضور کادر پزشکی و پرستاری از مراکز درمانی شرق استان هستیم که در این خصوص با رییس دانشگاه علوم پزشکی رایزنی شده است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر توصیه‌ها و هشدارهای متولیان بهداشت و درمان از سوی همه مردم گنبدکاووس، بویژه موضوع ماندن در خانه و حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پرتردد شهری، ادامه داد: عملیات ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی و اماکن عمومی آنها نیز ازسوی شهرداری‌ها، دهیاران و برخی تشکل‌های مردمی این شهرستان نیز به صورت مستمر درحال انجام است.

درهمین پیوند رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز با رد اختصاص سالن المپیک این شهرستان برای بیماران مبتلا به کرونا، گفت: تا الان هیچ صحبتی در این خصوص با بنده از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان نشده و در صورت استفاده از اماکن ورزشی، مراتب به اطلاع اداره ورزش و جوانان شهرستان می‌رسد.

حجت الله یوسفی افزود: البته وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به مدیران کل و روسای ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور ابلاغ کرده که همه اماکن ورزشی در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود، با این حال هرگونه تصمیم برای استفاده از اماکن ورزشی برعهده ستاد مقابله با کرونا در استان‌ و شهرستان‌ خواهد بود و ما نیز تابع تصمیمات هستیم.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند که ۳۵۰ هزار نفر آنها فقط در شهرستان گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

کد خبر 491252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha