رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون و ثبت جریمه برای رانندگان خودروهایی خبر داد که اقدام به توقف دوبله در معابر کنند.

پارک دوبله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ محمد رازقی در خصوص برخورد پلیس راهور با توقف دوبله خودروها در معابر اظهار کرد: جریمه توقف دوبله ۳۰ هزار تومان است اما اگر توقف دوبله در کنار خودرویی باشد که آن خودرو زیر تابلوی ایستادن ممنوع پارک کرده باشد، عنوان تخلف به توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع تبدیل شده و جریمه ثبت‌شده ۵۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره چرایی افزایش توقف به صورت دوبله در معابر پایتخت تصریح کرد: دلیل اول به دلیل کم بودن جای پارک و در دسترس نبودن پارکینگ‌ است؛ ظرفیت معابر برای خودروها کم است و افراد برای انجام کارهای فوری و ضروری خود اقدام به پارک دوبله می‌کنند.

وی گفت: دلیل دیگر هم به فرهنگ ترافیکی مردم برمی‌گردد. چراکه برای انجام کارهای خود در نزدیک‌ترین جای ممکن به مقصد، خودروی خود را پارک می‌کنند. مثلاً مقابل بانک یا مغازه به صورت دوبله می‌ایستند تا کار خود را انجام دهند و به این موضوع توجه نمی‌کنند که شاید ۲۰-۱۰ متر جلوتر جایی برای پارک خودرو وجود داشته باشد.

کد خبر 491249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha