مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای خرید نوروز به بازنشستگان خبر داد و گفت: بازنشستگان کشوری تا ۳ بار می‌توانند از این وام برخوردار شوند.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا زاده‌غلام اظهار کرد: همه بازنشستگان و وظیفه بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص آن‌ها بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، مشمول دریافت این تسهیلات اعتباری می‌شوند.

او گفت: این مبلغ به کارت مشمولان و واجدان شرایط واریز می شود و نرخ بازپرداخت آن ۲ درصد است. همچنین بر اساس میزان بهره‌مندی افراد از این مبلغ، از حقوق بازنشستگان طی ۴ قسط کسر می‌شود.

زاده‌غلام با بیان اینکه بازنشستگان و وظیفه بگیران تا ۷ فروردین سال ۹۹ می‌توانند خرید کنند، افزود: مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه و وین مارکت، هر کالایی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد را می‌توانند خریداری کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان قبل از خرید با ورود به سامانه بازنشستگی کشوری و قسمت طرح یاری می‌توانند از شرایط بهره مندی خود مطلع شوند.

وی افزود: فروشگاه رفاه به مشمولان پیامک ارسال می‌کند و بعد از آن مشمولان می‌توانند به فروشگاه‌های رفاه مراجعه کنند. اگر پیامک به بازنشستگان و وظیفه بگیران از سوی فروشگاه رفاه ارسال نشود، قبل از مراجعه به فروشگاه‌ها باید حتما استعلام بگیرند.

زاده‌غلام درباره تمدید این تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: مقرر شده که این مبلغ در طول سال آینده تا ۳ بار به بازنشستگان و وظیفه بگیران تعلق گیرد و بعد از تکمیل بازپرداخت مجدد آن‌ها می‌توانند این مبلغ را دریافت کنند. بنابراین این تاریخ تمدید نمی‌شود.

این مسئول اظهار کرد: بازنشستگان بعد از تکمیل بازپرداخت تسهیلات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که در ماه جاری (اسفندماه) دریافت کردند، می‌توانند در مرداد سال ۹۹ مجددا این مبلغ را دریافت کنند.

کد خبر 491195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha