رئیس سازمان مدیریت تهران اعلام کرد که منطقه ممنوعه و قرمز پایتخت رسما تعیین شده و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود.

تهران

به گزارش همشهری آنلاین، نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر گفت: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور هستیم که علت تاخیر در برگزاری آن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: در این اطلس، استان تهران به ۵ منطقه تقسیم شد و تمامی قلمروهای مناسب و نامناسب در ۳ پهنه دسته‌بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه‌گذاری شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت‌وساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران در سند آمایش تعیین شده یعنی هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود.

ترکی گفت: برای نخستین بار است که ابزار قانونی محکمی برای مقابله با حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در استان تهران تعریف شده و به نوعی جرم‌انگاری شده است. فرقی هم ندارد که تخلف را دهیار یا شهردار و یا شرکت و نهاد دولتی و غیردولتی انجام داده باشند. وقتی تخلف در منطقه ممنوع رخ می‌دهد جرم محسوب شده و به سرعت برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند جی آی اس شاهد کمترین مورد زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

کد خبر 491187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mfana IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    بعد از چهل سال تازه مشخص هم نیست حریم این شهر کجاس .