مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: در راستای تسهیل انجام امور بیرون از خانه سالمندان، شبکه‌ای از داوطلبان عضو کانون جوانان تشکیل داده‌ایم تا با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، کمک‌های لازم برای این افراد انجام گیرد.

طرح همیار سالمند منطقه 8

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری درباره تمهیدات شهرداری تهران برای سالمندان و بیماران جهت مقابله با کرونا، اظهار داشت: با توجه به لزوم توجه به نیازهای سالمندان و افراد با نیازهای خاص، دارای معلولیت و دیابتی و اهمیت حمایت‌های روانی و اجتماعی از این افراد، مسوولان خانه‌های سلامت محله‌های ۳۵۲گانه شهر تهران به طور روزانه با اعضای کانون‌های سالمندان، معلولان و دیابت محله‌های شهر تهران تماس تلفنی برقرار کرده و نسبت به احصاء نیازهای ضروری این افراد اقدام می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاکید بر اهمیت ماندن در خانه به عنوان امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حمایت از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به منظور تسهیل حضورشان در منزل امری ضروری است. در همین راستا مسوولان خانه‌های سلامت طی تماس تلفنی ضمن پیگیری وضعیت جسمی و روانی اعضای کانون‌های مذکور، نکات مهم آموزشی در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به آنان یادآوری و بر قرنطینه خودخواسته در خانه تأکید می‌کنند.

نصیری افزود: علاوه بر این، اداره‌کل سلامت شهرداری تهران در راستای تسهیل انجام امور بیرون از خانه این افراد، شبکه‌ای از داوطلبان عضو کانون جوانان تشکیل داده است که برای برآورده کردن نیازهای کاملاً ضروری و تهیه داروهای آنان، داوطلبانه و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی لازم اقدام می‌کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهارداشت: همچنین در صورت نیاز به مشاوره روانشناختی، مشاوران داوطلب فعال در مناطق ۲۲گانه با آنان تماس گرفته و مشاوره تخصصی روانشناختی به آنان ارائه می‌دهند همچنین تاکنون با بیش از ۲ هزار نفر از افراد مذکور تماس گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان، افراد دارای معلولیت و دارای بیماری‌های زمینه‌ای که تا امروز عضو کانون‌های اجتماع‌محور سلامت نبوده یا با خانه‌های سلامت محله‌های ۳۵۲ گانه شهر تهران ارتباط نداشته‌اند، می‌توانند از طریق تماس با نزدیکترین خانه سلامت محل سکونت خود که بر روی سایت اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی http://salamat.tehran.ir  قابل دسترس است از این خدمات بهره‌مند شوند.

کد خبر 491162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha