رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در مورد انتشار فیلم نگهداری اجساد کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

اجساد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود که در آن فردی از غسالخانه آرامستان بهشت معصومه (س) قم تصاویری منتشر کرده بود که در آن جنازه های بسیاری در کاورهای مشکی در کف غسالخانه را نشان می داد و او در این فیلم با حرف هایش اوضاع را بسیار فاجعه آمیز توصیف و تمام اجساد این غسالخانه را متوفیان کرونا و وضعیت را بسیار اسف بارتر از آن چه که هست عنوان می‌ کرد.

رمضانی رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در این زمینه گفت: فردی که چند روز پیش فیلمی از نگهداری اجساد در غسالخانه بهشت معصومه(س)قم در فضای مجازی منتشر کرد از نیروهای داوطلب بود که به قصد کمک به نیروهای غسالخانه آرمستان بهشت معصومه (س) آمده بود.

وی در واکنش به انتشار این فیلم و بازخورد آن افزود: ورود و خروج افراد به غسالخانه آرمستان بهشت معصومه (س) کاملا تحت کنترل است و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به نگهداری اجساد متوفیان در این فیلم گفت: این پیکرها بنا به درخواست خانواده برخی از متوفیان، برای چند روز تا زمان مشخص شدن نتیجه تست کرونا در سردخانه نگهداری می‌شود. متوفیان کرونا باید با رعایت شرایط بهداشتی ویژه تدفین شوند که در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش کرونا روند تدفین به صورت عادی انجام می‌شود.

رمضانی ادامه داد: به جهت جلوگیری از شیوع این بیماری حتی آمبولانس، سردخانه و قطعه ای جداگانه ویژه متوفیان کرونا در بهشت معصومه (س) قم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جان باختگان کرونای قم فقط در بهشت معصومه (س) و با رعایت دستورات بهداشتی و شرعی دفن می‌شوند و اجازه دفن آن‌ها در هیچ یکی از آرامستان‌های دیگر قم داده نمی‌شود.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اظهار کرد: این اجساد طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌شوند به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند.

رمضانی با قدردانی از روحانیون برای کمک به عوامل آرامستان بهشت معصومه (س) برای تدفین پیکرهای کرونایی گفت: جان باختگان کرونا در قم پس از انجام غسل و کفن با رعایت موارد بهداشتی در قطعه ۴۲ (قطعه بحران) این آرامستان تدفین می‌شوند.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم تصریح کرد: بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اجازه انتقال متوفیان کرونا از قم به شهرهای دیگر و بالعکس برای دفن داده نمی‌شود.

کد خبر 491094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    8 0
    مگر کرونا ترس دارد که او نشر اکاذیب می کند؟
  • امین TR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 1
    قطعه بحران؟
  • خسرو IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    8 1
    جالبه برای هر خبری که در شكبه‌هاي اجتماعي منتشر ميشه یه جواب و استدلالی دارند
  • نام محفوظ CA ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    "قطعه بحران"! تو خود بخوان حدیث مفصل را.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    از نظرمن کاربدی نکرده
  • امیر FR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    دنیا درگیر این ویروس ولی بدبختانه داستان و مسخره بازیاش برا ایران
  • سحر IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    ازماست که برماست.