کارشناسان دفتر توسعه محله باغ آذری با جدیت درخواست تغییر پهنه مسکونی ساخت و ساز این محله را دنبال می کنند.

باغ آذری


همشهری آنلاین / رضانیکنام: یکی از دلایل مهم در کاهش نوسازی خانه های فرسوده در محله باغ آذری، تبعیض در ارائه تسهیلات مشابه نسبت به محله های دیگر از جمله عدم صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۳طبقه آپارتمان مسکونی برای هر پلاک فرسوده است. ازآنجا که درصد بالایی از ساکنان محله باغ آذری از اقشار کم درآمد هستند، به تنهایی نمی توانند برای تخریب و نوسازی خانه های فرسوده خود اقدام کنند و از عهده مخارج برنمی آیند. با این شرایط، تنها راه حل جلب سرمایه گذار است، اما به گفته شهردار منطقه۱۶ تجربه چندسال گذشته نشان داده که به همان دلایلی که گفته شد هیچ سازنده و سرمایه گذاری در نوسازی بافت مسکونی محله باغ آذری مشارکت نمی کند، چرا که از این کارمشارکتی هیچگونه نفع و منفعت مالی نمی برد. پس در چنین شرایطی راهکار اساسی چیست؟

«پیمان پورنصر» شهردار منطقه ۱۶ در این زمینه خبر خوشی برای ساکنان محله باغ آذری دارد. او به تلاش و پیگیری کارشناسان دفتر توسعه محله باغ آذری برای یک اتفاق مهم در این نقطه از شهر اشاره می کند و می گوید: «درخواست و پیشنهاد تغییر پهنه مسکونی محله باغ آذری از«R۱۱۲» به «R۱۲۲» یعنی از ۳طبقه به ۵طبقه واحد مسکونی امتیاز و شرایط ویژه ای برای رونق ساخت و جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم می کند و به نوعی تبعیض ناعادلانه بین محله ها نیز از بین می رود.
وی عنوان می کند که اگر پیشنهاد دفتر توسعه محله ای باغ آذری مورد موافقت نهایی مسئولان شهرداری تهران و مجریان طرح تفصیلی شهر تهران قرار گیرد، در سال جدید شاهد تحولی بزرگ در نوسازی بافت فرسوده محله باغ آذری خواهیم بود که درچند دهه گذشته نمونه مشابهی نداشته است.  
گفتنی است درخواست تغییر پهنه مسکونی محله باغ آذری توسط کارشناسان دفترتوسعه محله ای باغ آذری باجدیت دنبال می شود و در همین مدت چند مرحله دشوار را تا تصویب نهایی گذرانده است. اجرای این طرح ویژه در جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران مورد موافقت اولیه کارشناسان و مدیران شهری قرار گرفته و اکنون در مرحله تأیید کمیسیون های مربوطه است.

شهردار منطقه۱۶ عقیده دارد با این کار مهم، علاوه بر کاهش چشمگیر میزان بافت مسکونی فرسوده در این محدوده و ایجاد ارزش افزوده برای مالکان و رشد میزان ساخت و ساز در محله، شاهد افزایش تعلق اجتماعی شهروندان نسبت به محله شان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر 491045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha