شیوع ویروس کرونا و گسترش زنجیره وار آن در جان شهروندان دلیلی شد تا مراکز فرهنگی، مدارس، ورزشگاه ها به طور موقت تعطیل شوند و روز به روز بر تعداد اعضای کمپین #در-خانه-بمانیم و سایرکمپین ها افزوده شود.

موزه

همشهری آنلاین - زهرا کریمی :اما در این اوضاع اسفناک فقط موزه ها از این امر مستثنا هستند و در آنها به روی عموم همچنان باز است و انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته و شهر در امن و امان است! میزبانی موزه ها و افزایش ساعت کاری آنها طی این روزهای کرونایی سؤال ذهنی عموم مردم و کارمندان موزه هاست که «محمدرضا کارگر» مدیر کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی به آنها پاسخ می دهد.

2 هفته از شیوع ویروس کرونا به کشور و پایتخت می گذرد. طی این مدت شاهد تعطیلی تعداد زیادی از سازمان ها و مراکز فعال در شهر بودیم. اما چرا موزه ها تعطیل نشده اند؟

موزه ها از همان روزهای ابتدایی باز بودند و یک روز هم بسته نشده اند. برای نحوه فعالیت موزه ها وزارت میراث فرهنگی و اداره کل موزه ها نمی توانست تصمیمی بگیرد و مرجع اعلام تعطیلی یا فعالیت موزه ها ستاد پیشگیری مقابله با کروناست. حالا که موزه ها تعطیل نیستند تدابیری در نظر گرفته شده است و همه کارکنان و راهنمایان موزه ها و بازدیدکنندگان قبل از ورود به اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مجهز می شوند.»


این روزها کمپین های متفاوتی مانند #در-خانه-بمانید، #بی-کرونا و #کرونا-را- شکست-می دهیم راه اندازی شده است که همگی آنها با باز بودن موزه ها و افزایش ساعت کاری آنها تناقض دارد؟

قبول داریم که فعالیت موزه های شهر با این پویش ها تناقض دارد اما این تصمیم از طرف ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا، گرفته و امسال هم طبق روال هر سال در اسفندماه افزایش ساعت کاری بخشنامه شده است و همه موزه ها به خصوص موزه های پربازدید مانند کاخ موزه های سعدآباد، نیاوران و گلستان و موزه قرآن  آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند. البته شیوع ویروس کرونا تأثیر چشمگیری در کاهش تعداد بازدیدکنندگان موزه ها داشته است و مردم به پویش ها و حفظ سلامتی خود و دیگران پایبند هستند و این، قابل قدردانی است. امیدواریم برای حفظ جان مردم ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا طی روزهای آینده بخشنامه ای مبنی بر تعطیلی موزه های تهران صادر کند. مردم برای باخبر شدن از تعطیلی  موزه ها اخبار فرهنگی را پیگیری کنند. 
 

کد خبر 490997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha