مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

 این روزها همه نیروهای خدمات درمانی پای کار آمده‌اند تا ویروس کرونا را با یاری هم شکست دهند؛ در این میان افرادی هستند که با کمترین چشم‌داشت در سکوت کار می‌کنند.

خدماتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نیروهای خدماتی علاوه بر نظافت، پاکسازی و ضدعفونی بیمارستان‌ها، کارهای شخصی بیماران را به دلیل نداشتن همراه برعهده دارند. هر چند نادیده گرفتن این نیروها موجب ناراحتی و دلسردی آنان شده است.

نیروهای شرکتی 

یکی از نیروهای خدمات که در بخش عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد مشغول فعالیت است با گله از اینکه همیشه و در هر شرایطی نیروهای خدماتی نادیده گرفته می‌شوند، گفت: ما هم همانند پرستاران وپزشکان و شاید هم بیشتر در ارتباط با بیماران کرونا قرار داریم و این ویروس ناخوانده هر لحظه ما را تهدید می کند.

رضا که دارای ۶ سال سابقه است، افزود: بیماران مشکوک به کرونا در هنگام بستری به دلیل اینکه همراه ندارند همه کارهای آنها برعهده ماست و ما نیروهای خدماتی بدون هیچ گونه چشم داشتی هر کاری که بتوانیم برای آنها انجام می دهیم. اما در این موقعیت حساس هیچ کس خدمات را نمی بییند.

وی اظهار کرد: تعویض ملحفه، لباس، غذا دادن و بسیاری از کارهای شخصی این بیماران برعهده ماست و ابتلای ما به این بیماری از رگ گردن هم به ما نزدیک‌تر است.

این نیروی خدماتی افزود: همسرم باردار است و با توجه به اینکه مادران باردار بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند خیلی استرس دارم. البته قبل از ورود به منزل تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنم.

وی اضافه کرد: تنها خواسته ما از مسوولان این است که ما را تبدیل وضعیت کنند تا از این وضعیت شرکتی بودن که ماهانه قراردادمان تمدید می‌شود، نجات پیدا کنیم.  در ماه اسفند حقوق همه نیروهای کادر درمانی به جز نیروهای خدماتی ۵۰ درصد افزایش یافته است.  از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم در این شرایط یک نیم نگاهی هم به ما بیندازد.

کمبود لوازم حفاظتی

رضا با اشاره به کمبود لوازم حفاظتی در برابر ویروس کرونا گفت: در هر شیفت یک ماسک به ما داده می شود که می توان از آن به مدت هفت تا هشت ساعت استفاده کرد.

وی با اشاره به لباس‌های محافظتی افزود: این لباس‌ها بسیار گرم و کار کردن با آن بسیار سخت است،  اما باید یک شفیت آن را تحمل کنیم.

استرس فرزندان

یکی دیگر از نیروهای خدماتی که در اورژانس  مشغول به فعالیت است گفت: اکنون شرایط به دلیل ویروس کرونا حساس شده است. ما هم ترس در زمینه ابتلا به این بیماری داریم، اما در این راه کوتاهی نمی‌کنیم و در کنار کادر درمان هستیم.

حسین افزود: بیشتر کارهای بیماران مشکوک به کرونا برعهده نیروهای خدماتی است، اما هیچ کس به ما توجه نمی کند.  

وی که دارای ۲ فرزند است گفت: خانواده‌ام خیلی از ابتلا به این بیماری از طریق من ترس دارند، اما چاره ای نیست. سعی می کنم به فرزندانم نزدیک نشوم و آن‌ را در آغوش نگیرم.

وی اضافه کرد: از لحظه ورود همه بیماران به اورژانس به خصوص در این شرایط، همه کارهای آن‌ها اعم از تشکیل پرونده، تعویض لباس، بردن به رادیولوژی و آزمایشگاه و غیره برعهده نیروی خدمات است.

حسین در زمینه لوازم مورد نیاز ضد عفونی در بیمارستان گفت: اکنون این لوارم به میزان لازم وجود دارد و کمبودی وجود نداریم.

وی با ابزار گله از حقوق و مزایای نیروهای خدماتی اضافه کرد: حقوق همه پرسنل بهداشت و درمان افزایش ۵۰ درصدی پیدا کرده به جز حقوق نیروهای شرکتی.

این نیروی خدماتی بیان کرد: تنها خواسته ما از وزیر بهداشت، امنیت شغلی است. ما تاپای جان ایستاده ایم و امید داریم که به ما توجه شود.

حسین اضافه کرد: اگر چه برخی رفتارهای سبب آزردگی نیروهای خدمات می‌شود، اما همین که بیماران بهبود می‌یابند ما خوشحال می‌شویم و حس خوبی داریم.

لباس محافظتی

یکی دیگر از نیروهای خدماتی که در بخش آی سی یو فعال است، گفت: در روزهای اول که بیماران در این بیمارستان بستری می‌شدند به دلیل کمبود ماسک، دستکش و به ویژه لباس‌های محافظتی مجبور بودیم به غیر از لباس بیمارستانی خودمان، لباس یکبار مصرف اتاق عمل بپوشیم. ما نیروهای خدماتی  هیچ حفاظتی در مقابل این ویروس نداشتند و با سختی های زیادی کار مراقبت و درمان بیماران را انجام می دادیم.

علی اضافه کرد: این لباس‌ها را به پزشکان و پرستاران داده بودند و وقتی ما درخواست می‌کردیم می‌گفتند؛  لباس نیست،  ماهم چاره ای نداشتیم باید با ترس و هراس کار خود را انجام می دادیم. خوشبختانه چند روز است که به ما هم لباس محافظتی داده‌اند و ترسمان کمتر شده است.

کد خبر 490956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha