سخنگوی شورای سلامت کیش آخرین مصوبات این شورا را در موضوع مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

مسافر کیش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا رضانیا ظهر دوشنبه ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران، افزود: کلیه اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی، صنوفی مانند آرایشگاه‌ها و... که قبلاً تعطیلی آن‌ها اعلام‌شده بود تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

وی اظهار کرد: کلیه مدیران ادارات، ارگان‌ها، نهادها، مؤسسات مالی و اعتباری، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی مکلف هستند بر اساس بخشنامه دولت و مصوبات شورای سلامت کیش، استان هرمزگان ضوابط ضدعفونی محیط‌های زیرمجموعه خود را، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان بسیج مقاومت سپاه کیش و مرکز توسعه سلامت کیش منعقد شود تا از ظرفیت نیروهای داوطلب بسیجی در امر کنترل بیماری کرونا استفاده شود.

رضانیا گفت:  مقرر شد اداره اماکن نیروی انتظامی ویژه کیش با گزارش موارد عدم رعایت محدودیت ساعت فعالیت و یا عدم رعایت ضوابط بهداشت انسانی از سوی گروه‌های نظارتی و ناظرین بهداشت، سریعاً نسبت به پلمب اماکن فوق اقدام کنند.

وی بیان کرد: مقرر شد اعتبارات و امکانات ستاد نوروزی کیش در اختیار ستاد کنترل و مقابله با بیماری کرونا برای پیشگیری از سرایت این بیماری قرار بگیرد.

رضانیا ادامه داد: کلیه بیماران و اطرافیان آن‌ها ملزم به رعایت قرنطینه اجباری در منزل بوده و در صورت عدم رعایت ضوابط با هماهنگی دادستانی جزیره کیش به قرنطینه اجباری پیش‌بینی‌شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا جزیره کیش انتقال یابند.

وی در پایان با اشاره به این‌که تعویض کارت کیشوندی، کارت ملی و تعویض کارت سوخت تا اطلاع ثانوی کنسل و اعتبار آن‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند، اضافه کرد: اطلاعیه لغو سفرهای نوروزی کیش به قوت خود باقی است و کیش در ایام نوروز، پذیرای هیچ‌گونه مسافر نوروزی نخواهد بود.

کد خبر 490927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha