دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ اسفند رگبار ملایم تا متوسط نواحی مرکزی و جنوب استان را فرا می‌گیرد که انتظار می‌رود بارش‌های تفتان از نوع برف باشد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز بارش باران و رگبار باران نواحی مرکزی به ویژه خاش، دلگان و بزمان و با شدت کمتر نواحی جنوبی و سواحل استان را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به سرمای حاکم در نواحی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود بارش‌های این منطقه به ویژه کوه تفتان از نوع برف باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: احتمال جاری شدن موقتی روان آب و لغزندگی جاده‌ها نیز وجود دارد و توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات در زمان بارش باران و صاعقه و تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری شود.

حیدری ادامه داد: با توجه شاخص‌های هم رفت احتمال وقوع رعد و برق در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز وجود دارد.

او  وزش تندبادهای موقتی را مخاطره احتمالی دیگر مناطق تحت تأثیر سامانه بارشی عنوان کرد و گفت: وزش این بادها منجر به خیزش گردوخاک موقت، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به ادامه وزش بادهای شمالی تا روز جمعه در شمال استان اشاره کرد و افزود: وزش این بادها منجر به تداوم سرمای شبانه به ویژه در طول شب می‌شود.

کد خبر 490778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha