پنجشنبه آخر سال سنت زیارت اهل قبور برگزار می شود و مردم با گل و گلاب سرمزار عزیزان سفرکرده شان حاضر می شوند و فاتحه ای قرائت می کنند. امسال به سبب شیوع بیماری «کرونا»، مدیرعامل سازمان «بهشت زهرا» از شهروندان تقاضا کرده است این سنت حسنه را به روزهای پس از کنترل بیماری موکول کنند.

بهشت زهرا

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: پنجشنبه آخر سال آرامستان تهران حال و هوای دیگری دارد. مردم دسته دسته همراه با گل و گلدان های پر از شکوفه های سنبل و شیشه های گلاب می آیند و سنگ مزار عزیزان سفرکرده شان را می شویند و برای شادی روح شان فاتحه ای می خوانند و شیرینی و شکلات خیرات می کنند.

امسال با ورود بدون دعوت و ناگهانی ویروس «کووید ۱۹» به گفته «سعید خال»، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا، قرار نیست این سنت چون سال های گذشته برگزار شود.

او در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: «پنجشنبه آخر سال، حدود ۳ تا ۵ میلیون نفر برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا می آیند که هر سال با هماهنگی نیروهای راهور و انتظامی مراسم در کمال آرامش و امنیت برگزار می شد.»

خال ادامه داد: «سال های گذشته بیش از هر چیز تدابیر ترافیکی اندیشیده می شد تا شهروندان دچار مشکل نشوند، اما امسال دغدغه ما شیوع بیماری کرونا است.»

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، تجمعات، سبب شیوع بیماری کرونا می شود. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به این موضوع گفت: «برای مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن همه مردم باید کمک کنند. بنابراین از عموم مردم تقاضا می کنم برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران زیارت اهل قبور درپنجشنبه و جمعه آخر سال را به زمان دیگری پس از سپری شدن بحران کرونا موکول کنند.»

به گفته سعید خال، در ۲ پنجشنبه آخر سال پیش بینی می شود: عده ای از شهروندان ۲۲ و ۲۳ و برخی هم ۲۹ اسفند ماه به بهشت زهرا(س) می آیند و البته با توجه به آگاهی شهروندان از بحرانی بودن شرایط و لزوم رعایت نکات بهداشتی مردم به توصیه ها توجه بیشتری می کنند و برای حفظ سلامت خود و دیگران این سنت حسنه ایرانی اسلامی را به زمان دیگری موکول می کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تکذیب خبر تعطیلی بهشت زهرا(س) در روزهای آخر سال گفت: « اصولا سازمان بهشت زهرا(س) سازمانی خدمات رسان و بدون تعطیلی است که از تیرماه 1349 تا کنون بدون وقفه در حال خدمات رسانی به شهروندان داغدار و متالم است ، بنابراین مردم با موکول کردن سنت پنجشنبه آخر سال به روزهای پس از شکست کرونا به ما و دیگران در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمک کنند.»

کد خبر 490743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha