مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درقالب برنامه راهبردی، آبزی‌پروری را به منظور ارتقا سطح سلامت مواد غذایی مورد استفاده مردم در قم گسترش خواهیم داد.

آبزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پورمیدانی دوشنبه ۱۹ اسفند بیان کرد: پرورش انواع شیلات به عنوان غذای سالم، طی سال‌های اخیر در قم رونق یافته که این روند با شتاب بیشتری در سال‌آینده دنبال می‌شود.

وی افزود: ساخت استخرهای تخصصی پرورش شیلات درکنار مزارع کشاورزی از جمله راهکارهایی است که به همین منظور در مناطق مختلف استان ایجاد شده‌است. علاوه بر پرورش انواع ماهی قزل آلا، سرمایه‌گذاری لازم برای پرورش ماهی تیلاپیا نیز درسطح استان انجام شده‌است.

پورمیدانی گفت: تلاش داریم با افزایش سطح تولید شیلات درقم، دسترسی مردم به این محصولات سالم را گسترش دهیم و نقش مهمی در ارتقا سلامت غذایی همشهریان داشته باشیم.

وی بیان کرد: انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی برای تشویق مردم قم به سمت استفاده بیشتر از آبزیان، از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای بالا بردن سطح مصرف شیلات دراستان است. همچنین توسعه آبزی پروری درقم علاوه برآنکه نقش مهمی درتامین امنیت و سلامت غذایی مردم دارد، ‌ موجب رونق اقتصادی و درآمدزایی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی استان به خصوص در مناطق روستایی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: سالانه به طور میانگین یکهزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود و به دنبال ایجاد صنایع فرآوری در کنار مراکز تولید شیلات استان هستیم تا ارزش‌افزوده بیشتری در این بخش برای قم حاصل شود.

کد خبر 490701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha