سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما با بیان این‌که ۲۴ پروژه تصویری در حال ساخت هستند، تاکید کرد: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد برخی از پروژه‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی در این میان متاسفانه ۲ پروژه به لحاظ امنیت بهداشتی، به شدت وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند.

فیلمبرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دانش اقباشاوی توضیحاتی درباره شکل‌گیری این کارگروه ارائه کرد و گفت: از روز اول اسفند که درباره ویروس کرونا اعلام عمومی انجام شد، انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما اولین اطلاعیه خود را همراه با توصیه‌های وزارت بهداشت به تمام اصناف سینمایی ابلاغ کرد.

این کارگردان سینما افزود: سپس ۲۳ صنف سینمای ایران در نامه‌ای از هیات‌مدیره خانه سینما خواستار توقف پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، کار و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما شدند. اقباشاوی اظهار کرد: او در ادامه گفت: تا کنون ما به عنوان چند صنف خانه سینما به شکل خودجوش پروژه‌های مختلف را که در حال فیلمبرداری هستند، رصد کردیم و به جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها پرداختیم و متوجه شدیم در حال حاضر ۲۷ پروژه در اقصی نقاط ایران در حال فیلم‌برداری هستند که ۳ پروژه به شکل داوطلبانه، فیلم‌برداری خود را لغو کردند ولی ۲۴ پروژه به شکل قطعی در حال کار هستند.

اقباشاوی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد برخی از پروژه‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند که جای خوشحالی دارد، ولی در این میان متاسفانه ۲ پروژه به لحاظ امنیت بهداشتی، به شدت وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند و ما در هفته گذشته از طرف آقای موسوی، رییس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما و هیات‌مدیره خانه سینما به این پروژه‌ها تذکر جدی دادیم.

او با ابراز نگرانی از وضعیت این ۲ پروژه تاکید کرد: این پروژه‌ها شرایط خطرناکی دارند و این وضعیت خطرناک تنها به اعضای خانه سینما که درگیر آن‌ها هستند، محدود نمی‌شود، چراکه در این پروژه‌ها افراد دیگری نیز حضور دارند و علاوه بر این‌ها هر یک از این افراد با خانواده خود نیز در ارتباط هستند و رفت و آمدهای دیگری هم دارند و می‌بیینم که به‌راحتی می‌توانند ناقل ویروس باشند.

سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما از پراکندگی پروژه‌های تصویری در سراسر کشور به عنوان دیگر عامل نگران‌کننده یاد کرد و افزود: اگر تمام این پروژه‌ها در تهران مستقر بودند، راحت‌تر می‌شد کنترل کرد، ولی این پراکندگی هم به‌شدت نگران‌کننده و خطرناک است.
او ادامه داد: به همین دلیل با قبول زحمت و مسئولیت‌پذیری تعدادی از دوستان در بعضی از اصناف خانه سینما به شکل اضطراری کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما را تشکیل دادیم. هم اکنون یکی از دوستان مشغول تهیه کتابچه‌ دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در پروژه‌های تصویری است که تا یکی دو روز آینده به پایان می‌رسد.

اقباشاوی بیان کرد: تمام ارتباط و تجربه هایمان را به کار خواهیم بست تا اصول بهداشتی از سوی پروژه‌های مختلف تصویری رعایت شود. او درباره قدرت اجرایی این کارگروه تصریح کرد: قدرت اجرایی‌مان را از خانه سینما و رایزنی‌های که با وزراتخانه‌های مرتبط همچون وزارت کار، بهداشت و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما و ... انجام می‌دهیم، می‌گیریم و تمام تلاش‌مان را برای آگاهی و شفاف‌سازی درباره وضعیت بهداشت پروژه‌های تصویری به کار خواهیم بست.

دانش اقباشاوی تاکید کرد: اطمینان داریم در این زمینه مبارزانی مانند رسانه‌ها و افکار عمومی هم بسیار کمک‌کننده خواهند بود و به یاری آنان می‌توانیم صیانت و مراقبت از سلامت انسان‌ها را انجام دهیم و امیدواریم  زودتر به شرایط عادی بازگردیم.   
 

کد خبر 490685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha