دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز در نامه‌ای خطاب به دادستانی اهواز خواستار جمع‌آوری زباله‌گردها برای حفاظت از آنها در مقابل ویروس کرونا شد که این دستور پس از ابلاغ به فرمانداری و نیروی انتظامی اهواز اجرایی می‌شود.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا قنواتی بیان کرد: به دلیل احتمال زیاد خطر ابتلای زباله‌گردها به ویروس کرونا و وجود زبالههای عفونی خواستار جمعآوری این زباله گردها تا شرایط عادی شده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرداری قوه قهریه برای جمع‌آوری زباله‌گردها ندارد اما نیروهای اجرایی شهرداری اهواز در کنار نیروی انتظامی آماده جمع آوری زباله گردها هستند.

قنواتی توضیح داد: البته بحث ساماندهی زباله گردها از پیش وجود داشته و برای قسمت غرب و شرق اهواز نیز پیمانکار مشخص شده است.

وی ادامه داذ: با همکاری این پیمانکاران درحال شناسایی زباله گردها هستیم تا با تعیین ساعت کاری و پوشاندن لباس مشخص، فعالیت این زباله گردها منسجم شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز همچنین در خصوص جمع آوری زباله‌های عفونی گفت: طبق قانون شهرداری وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد اما در بیشتر شهرها این وظیفه به شهرداری‌ها موکول شده است. مقرر شد مطب‌ها و بیمارستان‌ها زباله‌های عفونی خود را ابتدا امحا کنند تا کارگران شهرداری با ماشین آلات مکانیزه این زباله ها را جمع‌آوری کنند.

وی افزود: در حال حاضر مطب‌ها این زباله ها را امحا نمی‌کنند اما بیمارستان‌ها دستگاه امحای زباله را دارند، زمانی که این دستگاه‌ها خراب می‌شود بیمارستان ها تا چند روز آن را تعمیر نمی‌کنند و زباله ها را به همان شکل اولیه به کارگران شهرداری تحویل می‌دهند.

تا ظهر روز یکشنبه ۱۸ اسفند تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر از آنها فوت شده‌اند.

کد خبر 490672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha