دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز ویروس کرونا رسیدگی به پرونده‌های قضایی تا پایان فروردین سال آینده به‌صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

دادگستری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، حسن خان‌جانی  دوشنبه ۱۹ اسفند بیان کرد: دستگاه قضایی شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای به رسیدگی غیرحضوری به پرونده‌ها داشته و هم‌اینک این طرح در حال اجرا است.

وی گفت: همچنین به رئیس زندان تأکید شده است که تا اطلاع ثانوی اعزام زندانیان برای جلسات رسیدگی لغو شود و نباید اعزامی صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: وکلا نیز می‌توانند لایحه داده و قاضی بر اساس مفاد لایحه تصمیم‌گیری ورای صادر کند، لایحه به معنای این است که فرد حرفی را که پیش‌تر به‌صورت حضوری در جلسه رسیدگی مقابل قاضی بیان می‌کرد آن را به‌صورت مکتوب ارائه کند.

وی اضافه کرد: مردم نباید نگران رسیدگی به پرونده‌های قضایی باشند چراکه خواهان می‌تواند منظور خود را از خواسته و شکایت به‌صورت مکتوب ارائه کرده و خوانده و متهم نیز به همین کیفیت دفاعیات مدنظر را بابیان ادله به‌صورت مکتوب توضیح دهد.

به دنبال شیوع کرونا و به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در زندان‌ها، بیش از هزار و ۷۰۰ زندانی در استان همدان به مرخصی رفتند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا ظهر روز گذشته (یکشنبه) ۵۰ تن اعلام شد که شامل ۱۵ نفر در شهرستان همدان، ۹ تن در اسدآباد، ۶ تن نهاوند، ۵ تن در رزن، چهار تن در ملایر، چهار تن در فامنین، سه تن در کبودراهنگ، ۲ نفر در تویسرکان، یک نفر در شهرستان بهار و یک نفر هم از خارج استان است.
 

کد خبر 490670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha