معاون خدمات شهری شهرداری همدان اعلام کرد: براساس مصوبه کمیته پیشگیری و کنترل کروناویروس، روزبازارهای همدان تعطیل خواهند شد.

بازار روز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وحید علی‌ضمیر بیان کرد: تعطیلی روز بازارها نیازمند هماهنگی و همکاری برخی‌ ارگان‌ها مانند دستگاه‌های قضایی، نظارتی، انتظامی و فرمانداری است و باید حکم تعطیلی آن‌ها اخذ شود تا تعطیلی روز بازارها را اعلام کنیم.

وی با اشاره به این‌که در هرروز بازار حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دست‌فروش وجود دارد، اظهار کرد: پیگیری تعطیلی روز بازارهای همدان از امروز ۱۹ اسفندماه آغاز و مکاتبات با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود و طی دو سه روز آینده روز بازارهای همدان تعطیل خواهند شد.

گندزدایی معابر روزانه در ۳ نوبت انجام می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه گفت: طرح پاک‌سازی معابر سطح شهر از ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه باهدف رسیدگی ویژه به وضعیت نظافت شهر همدان برای استقبال از بهار اجرا می‌شود.

وی گفت: به‌منظور رفع آلایندگی‌ها و کنترل شیوع کروناویروس تمامی معابر، تأسیسات و مبلمان شهری به‌طور روزانه و مستمر از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری در سه نوبت ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

علی‌ضمیر با اشاره به این‌که طرح استقبال از بهار ١٥ اسفند تا ١٥ فروردین ۹۹ است، اظهار کرد: این طرح با همکاری نیروهای خدمات شهری دررفت و روب و جمع‌آوری معابر، فضای سبز و پارک‌ها، جلوگیری از سد معابر عمومی، اکیپ رفع نواقص، تأسیسات و... به‌منظور پاک‌سازی، زیباسازی شهر، رفع موانع و با برنامه‌ریزی منسجم و تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای شهرداری اجرا می‌شود.

وی گفت: همکاران فنی نیز کار لکه‌گیری آسفالت، ترمیم جالیز و پیاده‌روها و... را انجام می‌دهند، شهرداری همدان در این طرح با ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و حدود ٢٠٠٠ نفر نیروی خدماتی و نظارتی در این روزهای پایان سال، پاک‌سازی، تنظیف، ضدعفونی کردن معابر شهری، لایروبی جوی‌های روباز، پاک‌سازی و شستشوی باکس‌های زباله، رنگ‌آمیزی نرده‌ها و... را روزانه و به‌طور مستمر در قالب طرح هفته پاک‌سازی در محلات مختلف شهر انجام می‌دهد.

به پویش «در منزل بمانیم» توجه ویژه داشته باشید

علی ضمیر گفت: گندزدایی و ضدعفونی شهر توسط شهرداری به معنی نداشتن خطر و حضور عادی مردم در خیابان‌ها نیست و انتظار است مردم به‌جز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند و به پویش «در منزل بمانیم» توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: این برنامه باهدف جلب مشارکت‌های مردمی و آشنا شدن شهروندان با خدمات حوزه‌های مختلف شهرداری برگزار می‌شود، پویش «من یک پاکبانم» نیز در راستای قدردانی از زحمات این قشر از جامعه انجام می‌شود.

گندزدایی شبانه‌روزی معابر و مبلمان شهری

شهردار ملایر نیز به تشریح اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری برای مقابله با کروناویروس در ملایر توسط شهرداری پرداخت و بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس، شهرداری ملایر به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به گندزدایی و پاشیدن محلول ضدعفونی‌کننده در اماکن عمومی، معابر و مبلمان شهری سطح شهر کرده است.

حسین بابائی افزود: با توجه به انتشار این ویروس در سطح برخی شهرها و نگرانی شهروندان از ابتلا به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های خدمات‌رسانی به شهروندان، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تمهیدات لازم را در جهت مقابله با ویروس خطرناک کرونا اندیشیده است.

وی به بخشی از اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری درزمینهٔ مقابله با کروناویروس اشاره کرد و گفت: ازجمله اقدامات مدیریت شهری شهرداری ملایر، پاشیدن مداوم و هر شب محلول آب‌ژاول در کلیه اماکن و بر روی المان‌های شهری و پارک‌ها اعم از پایه چراغ، نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، نرده‌ها و لوازم بازی کودکان است.

بابائی از گندزدایی با مواد استاندارد ضدعفونی‌کننده مورد تأیید شبکه بهداشت، ضدعفونی کردن سطوح دیوارهای جانبی معابر هسته مرکزی شهر، سرویس‌های بهداشتی عمومی و پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، سطوح داخلی مساجد مستقر در پارک‌های ورودی شهر و مسجد پارک سیفیه، سطوح جانبی معابر بازار سنتی، سطوح داخلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و توزیع دفترک‌های آموزشی بین رانندگان تاکسی و کارکنان شهرداری درزمینهٔ شیوه‌های مقابله با کروناویروس خبر داد.

وی تصریح کرد: شهرداری ملایر هماهنگ و هم‌راستا با سایر دستگاه‌های خدمات رسان تا آخرین مرحله مقابله با این ویروس در کنار همشهریان بوده و حداکثر توان و پتانسیل خود را در راستای بهبود شاخص‌های بهداشتی شهر بکار می‌برد.

بابائی اظهار کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از تجهیزات انفرادی مانند ماسک و دستکش، از هرگونه سفرهای درون‌شهری غیرضروری امتناع کرده و در صورت امکان در منازل خود بمانند و به این شیوه دستگاه‌های اجرایی را در کنترل بیماری فوق یاری دهند.

شهرداری ملایر مشارکت شهروندان را در اجرای این عملیات ضروری برشمرد و ضمن درخواست از شهروندان ملایری برای همکاری هرچه بیشتر با عوامل پاک‌سازی و ضدعفونی، گفت: شهروندان تا زمان ریشه‌کنی کامل این بیماری دستمال‌های کاغذی و دستکش‌های استفاده‌شده خود را در سطل‌های زباله درب دار انداخته و از انداختن این‌گونه زباله‌های بیماری‌زا در معابر خودداری کنند.

افزایش وسعت فضای سبز ملایر

بابائی ادامه داد: هم‌زمان با روز درختکاری به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در بام ملایر برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم انواع درختان کاج، سرو نقره‌ای، زبان‌گنجشک و توت کاشته شد، در ماه گذشته نیز احداث جنگل دست کاشت پیامبر اعظم (ص) در کنار دریاچه کوثر به وسعت ۳۰ هکتار با مشارکت شهرداری ملایر انجام گرفت.

بابائی ابراز امیدواری کرد: درختکاری به‌عنوان فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در بین آحاد مردم جامعه، فرهنگ‌سازی و نهادینه شود تا نسل‌های آینده از ثمرات آن استفاده کنند.

کد خبر 490662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha