مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: هیچ‌گونه بازیافت زباله‌ای در سطح شهرهای این استان صورت نمی‌گیرد و این مساله به تمامی شهرداری‌های قزوین نیز ابلاغ شده است.

بازیافت زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی صالحی گفت: براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان، به تمامی شهرداری‌های این استان، به خصوص ۱۰ شهر بزرگ ابلاغ شده تا هیچ اقدامی در خصوص بازیافت زباله صورت نگیرد تا این کار توسط ماشین‌آلات موجود در سایت محمدآباد و به صورت اتوماتیک انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این روزها شهروندان کشور و استان درگیر ویروس کرونا هستند ضمن رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، باید سلامت افرادی که در حوزه پسماند و جمع‌آوری زباله مورد توجه جدی قرار بگیرد و به همین منظور نیز عملیات جمع‌آوری تا اطلاع بعدی و از بین رفتن این بیماری، در سطح شهرهای استان تعطیل اعلام شده‌است.

این مسئول حوزه شهری با بیان اینکه ابلاغ ممنوعیت جمع‌آوری زباله روز شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ به تمامی شهرداری‌ها ابلاغ شده، تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده حق برخورد با افراد خاطی را داشته و شهروندان نیز در صورت مشاهده این اقدام، مراتب را می‌توانند به سازمان پسماند شهرداری‌ها گزارش دهند.

صالحی گفت: این در حالی است که عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، پارک‌ها، مجتمع‌ها و تمامی نقاطی که محل تردد شهروندان قزوینی است همه روزه توسط عوامل شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و در عین حال نیز به مردم توصیه شده که خانه، امن‌ترین و پاکیزه ترین نقطه برای مقابله با این ویروس به شمار آمده و تا حد ممکن نیز از آنان درخواست شده که در منزل خود بمانند و از تردد در اماکن عمومی پرجمعیت خودداری کنند.

روزانه حدود ۸۰۰ تن زباله از ۲۱ شهر و ۲۲۱ روستای استان به سایت محمدآباد قزوین منتقل می‌شود که ۲۸۰ تن آن مربوط به شهر قزوین است.

کد خبر 490617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha