چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجمع ملی فرانسه قانون جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس ترغیب لاغری شدید یا کم خوری را روی وب‌سایت‌ها، مجلات یا در آگهی‌ها جرم محسوب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر بهداشت این کشور، روزالین باشله گفت این قانون به متوقف کردن پیام‌هایی کمک خواهد کرد، که از طریق وب‌سایت‌های طرفدار کم‌خوری انتشار می‌یابند و به دختران توصیه‌ می‌کنند خود را به شدت لاغر کنند.

باشله خطاب به نمایندگان مجلس گفت: "ترغیب دختران نوجوان که به دکتر‌های‌شان دروغ بگویند، توصیه کردن به آنها خوردن غذاهایی که بالا آوردن آنها ساده‌‌تر است و تحریک کردن آنها که هر بار که غذا می‌خورند، خودشان را بزنند، آزادی بیان محسوب نمی‌شود."

او افزود: "این پیام‌ها پیام مرگ هستند. کشور ما باید بتواند افرادی را که پشت این وب‌سایت‌ها هستند، تحت تعقیب قرار دهد."

بر اساس این قانون جدید که باید به تصویب سنای فرانسه هم برسد، تخطی‌کنندگان از آن ممکن است با مجازات زندان حداکثر تا دو سال و جریمه 30000 یورویی روبه‌رو شوند.در صورتی که اقدامات این افراد به مرگ کسی منجر شده باشد، محکومیت 3 ساله زندان و جریمه 45000 یوروی در نظرگرفته شده است.

تصویب این قانون جدید در مجلس نمایندگان فرانسه پس از آن صورت می‌گیرد که هفته قبل نمایندگان صنعت مد فرانسه منشوری را امضا کردند، که ترغیب کننده استفاده از تصاویر بدن سالم در آگهی‌های مجلات و در نمایش‌های مد در پاریس است.

این منشوری مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را تعیین می‌کند، اما مانند مورد اسپانیا که در آن حدودی برای وزن زنان مدل لباس تعیین شد، محدودیت‌هایی را اعمال نمی‌کند.

به گقته مقامات بهداشتی فرانسه حدود 300 تا 400 هزار زن در این کشور  زندگی می‌کنند که از بی‌اشتهایی عصبی (آنورکسی نروزا) رنج می‌برند و دو طیف سنی 12 تا 13 سال و 18 تا 19 سال بیشترین آسیب‌پریری را نسبت به این بیماری دارند.

کد خبر 49048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز