کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان ایران به بازی‌های توکیو ۱۰ میلیارد هزینه خواهد کرد.

کاروان ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، در حالی که حدود ۵ ماه به بازی‌های المپیک باقی مانده کشورهای مختلف و حتی کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

شیوع این ویروس در جهان باعث شده تا مسابقات زیادی در دنیا لغو شده و یا به تعویق بیفتد. مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز در قاره‌ها و کشورهای مختلف به تعویق افتاده و در خیلی از آنها خبری از برنامه جدید برای مسابقات نیست با این شرایط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در آخرین نشست خود اعلام کرد بازی‌های ۲۰۲۰ طبق برنامه از ۲۴ جولای آغاز می‌شود و خبری از لغو و یا تعویق این بازی‌ها نیست.

ایران هم یکی از کشورهایی است که درگیر این ویروس شده اما با این شرایط فدراسیون‌های ورزشی ملی‌پوشان المپیکی خود را در اردوها نگه داشته و با غربالگری ورزشکاران و اطمینان از سلامتی آنها خود را برای المپیک توکیو آماده می‌کنند.

کمیته ملی المپیک نیز برنامه خود را برای حمایت مالی و معنوی از کاروان ایران پیگیری می‌کند. این کمیته تمامی بودجه درنظر گرفته شده برای فدراسیون‌ها را به آنها پرداخت کرده و حتی مبلغی را نیز برای برخی از فدراسیون‌های المپیکی در نظر گرفته است.

برای تامین ارز جهت حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو و بازی‌های ساحلی آسیا یک میلیون یورو ارز پیش‌بینی شده که ۵۰۰ هزار یورو آن تهیه شده و مبلغ باقی‌مانده سال آینده تامین خواهد شد.

کیکاووس سعیدی  با اعلام این خبر، اظهار داشت: ما ۱۰ میلیارد تومان هم برای هزینه‌های کاروان از جمله اعزام، خرید البسه، هواپیما، هزینه خروج از کشور، اخذ ویزا و ... در نظر گرفته‌ایم.

کمیته ملی المپیک امسال علاوه بر تامین بودجه ۱۰۰ درصدی فدراسیون‌های ورزشی، میلیاردها تومان هم برای رشته‌های المپیکی در نظر گرفته است که مبلغی از آن پرداخت شده و بقیه با اختصاص بودجه از خزانه‌داری به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد.

ستاد عالی بازی‌های المپیک هم برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند ماهیانه مبلغ ۵ میلیون تومان در نظر گرفته که بخشی از آن به حساب فدراسیون‌ها واریز شده است.

بازی‌های المپیک از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست در توکیو برگزار می‌شود.

کد خبر 490281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha