ایتالیا روز شنبه ۱۷ اسفند بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید عفونت ویروس کرونا را در طول ۲۴ ساعت گزارش کرد.

coronavirus Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، سازمان دفاع مالی ایتالیا اعلام کرد که شمار موارد ثابت‌شده کروناویروس در ایتالیا از ۴۶۳۶ مورد با افزایشی ۱۲۴۷ موردی  به ۵۸۸۳ مورد افزایش یافته است. شمار تلفات بیماری هم از ۱۹۷ مورد در جمعه به ۲۳۳ مورد در شنبه افزایش یافت.

برمبنای این گزارش ۵۸۹ نفر از مبتلایان به طور کامل بهبود یافته‌اند و ۵۶۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیوع بیماری در ایتالیا که از دو هفته پیش شروع شد در چند نقطه اصلی در شمال این کشور متمرکز است، اما موارد بیماری در همه ۲۰ منطقه کشور و تلفات در هشت منطقه از آنها گزارش شده است.

در همین حال، نیکولا زینگارتی، رهبر حزب دموکراتیک ایتالیا، یکی از احزاب حاکم ملی کشور، در ویدئویی اعلام کرد که مبتلا به کرونا شده است. زینگارتی نخستین سیاستمدار ارشد ایتالیایی است که تایید می‌کند دچار بیماری کرونا شده است. قبلا آزمایش کرونای دو وزیر مشاور درمنطقه لومباردی در شمال ایتالیا مثبت شده بود. حزب دموکراتیک ایتالیا در ائتلاف با جنبش پنج ستاره دولت ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

ایتالیا در پاسخ به شیوع کورونا ۱۱ شهرک را در شمال این کشور تقریبا برای دو هفته است که در قرنطینه قرار داده است. مدارس و دانشگاه‌ها هم تا ۱۵ مارس تعطیل شده‌اند و مسابقات ورزشی عمده تا ۳ آوریل بدون تماشاگر برگزار می‌شوند.

از طرف دیگر روز شنبه اعلام شد دومین نماینده مجمع ملی فرانسه پس از مثبت شدن آزمایش کرونا به بیمارستان برده شد و پنج قانونگذار دیگر آزمایش شده‌اند.

گرچه مجمع نام این نمایندگان را اعلام نکرده است، اما رسانه‌های محلی در منطقه شرقی آلزاس می‌گویند که اولین قانونگذار مبتلا ژان- لوک ریتزر نام دارد و نماینده بخش‌هایی با شیوع بالای بیماری است و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

جلسات مجمع ملی  فرانسه برای دو هفته از ۹ مارس تا ۲۲ مارس به علت انتخاب شهرداری‌ها تعطیل خواهد بود.

وزارت بهداشت فرانسه نیز از مرگ دو نفر دیگر در این کشور به علت ویروس کرونا خبر داد و شمار کل تلفات به ۱۱ نفر رسید.

فرانسه اکنون ۷۱۶ مورد ثابت‌شده بیماری را دارد که افزایشی ۱۰۳ موردی را نسبت به روز پیش نشان می‌دهد.

کد خبر 490272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha