ویروس کووید ۱۹ خدمات مشاوره‌ای منطقه۱۳را رایگان و غیرحضوری کرد.

غربالگری در منطقه۱۳

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: این روزها با تأکید پزشکان بر ضرورت کاهش حضور شهروندان در بیرون از خانه، خدمات اداره سلامت شهرداری منطقه۱۳به ویژه مشاوره‌های این مرکز غیرحضوری انجام می‌شود. «سجاد سبحانی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۳ درباره ارائه خدمات روانشناختی به شهروندان می‌گوید: «ارائه خدمات مشاوره روانشناسی« مدیریت بحران استرس» به صورت غیرحضوری و تلفنی در محله‌های سیزده‌گانه داریم که این طرح با مشارکت سراهای محله درحال برگزاری است تا به شهروندان در این زمینه کمک و شاهد کاهش تردد آنها در معابر باشیم. » او می‌افزاید: «همچنین در این راستا تولید محتوا و ضبط کلیپ‌های تصویری مشاوران این مجموعه را درباره بحران مدیریت استرس هم انجام می‌دهیم. »

خدمات غیرحضوری و رایگان

طرح ارائه خدمات مشاوره تلفنی و غیرحضوری به شهروندان زیرنظر اداره ورزش و سلامت شهرداری منطقه۱۳ درحال اجرا است که «مهرداد احمدی شهرابی» سرپرست این اداره دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد:« باتوجه به اینکه همه کارگاه‌های سلامت و مشاوره‌های ما حضوری و به صورت تجمعی برگزار می‌شد، ما آنها را به خاطر شیوع ویروس کرونا کنسل کردیم. از این رو به ابتکار خودمان با مشاوران و روانشناسان سراهای محله صحبت کردیم تا به صورت غیرحضوری به شهروندان خدمات ارائه دهند که اکنون در سراهای محله مشاوره تلفنی با اولویت موضوعی «مدیریت بحران استرس» هم برای بزرگسالان هم برای کودکان انجام می‌شود. چراکه  مدیریت بحران استرس یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی جامعه ما در این بخش است. »

اجرا تا بازگشت به شرایط عادی

طرح مشاوره غیرحضوری در همه سراهای محله سیزده‌گانه منطقه۱۳ اجرا خواهدشد اما درحال‌حاضر محله‌های حافظیه، شورا، زاهدگیلانی، صفا و اسدی پیشگام اجرای این طرح هستند. احمدی شهرابی دراین‌باره می‌گوید: «در این طرح مردم در روزهای تعیین شده با شماره‌ تماسی که اعلام شده ارتباط برقرار کرده و در صورت آزاد بودن خط با مشاور صحبت می‌کنند. شهروندان تاکنون از این طرح خیلی استقبال کرده‌اند و ما آن را تا بازگشت شرایط به روال عادی اجرا خواهیم‌کرد. » سرپرست اداره ورزش و سلامت شهرداری منطقه۱۳ ادامه می‌دهد: «در این طرح، مشاوره‌ها توسط کارشناسان ارشد و افراد دارای نظام خدمت ارائه می‌شود و شهروندان می‌توانند در موضوع مربوطه و سایر موضوع‌ها و مشکلات خودشان از راهنمایی این افراد بهره‌مند شوند. »

با این شماره‌ها تماس بگیرید

طرح مشاوره غیرحضوری در محله شهیداسدی شنبه‌ها از ساعت ۹تا۱۵ و از طریق تماس با شماره ۳۳۳۲۳۸۱۵ انجام می‌شود. در محله زاهدگیلانی نیز چهارشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ تماس با شماره ۳۳۳۴۱۱۲۳امکان‌پذیر است. همچنین در محله شوار هم این طرح سه‌شنبه‌ها از ساعت ۹تا ۱۵ انجام می‌شود. این میان روزهای زوج برای محله حافظیه درنظر گرفته‌شده و کارشناسان از ساعت ۹تا۱۲ با شماره ۰۹۳۵۲۵۳۵۴۱۱پاسخگوی شهروندان خواهندبود. در محله صفا نیز این طرح دوشنبه‌ها از ساعت ۹تا ۱۳ با شماره ۳۳۳۵۲۴۱۲ مشاوره غیرحضوری انجام می‌شود

آموزش تصویری

تهیه فیلم‌های مدیریت استرس و انتشار در گروه‌های محلی، یکی دیگر از اقدامات این اداره برای کمک به شهروندان در مواجهه به کووید ۱۹ است. احمدی شهرابی می‌گوید: «همچنین با مشاوران و روانشناسان مجموعه هماهنگ کرده‌ایم کلیپ‌های تصویری با موضوع‌های بحران و روانشناسی آماده کنند تا در گروه‌های مرجع هر محله تا آموزش‌ها ادامه داشته باشد. علاوه براینها با ترجمه فیلم‌های آموزشی و کلیپ‌های خارجی معتبر با موضوعاتی چون «مثل چه کنیم تا کرونا نگیریم» و صداگذاری آنها به دنبال آموزش هرچه بیشتر عموم شهروندان هستیم. »

غربالگری شهروندان و کارکنان

این روزها اگر گذرتان به هریک از ساختمان‌های شهرداری منطقه ۱۳بیوفتد می‌توانید از امکان طرح غربالگری کارکنان و مراجعان این مراکز بهره‌مند شوید. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳دراین‌باره می‌گوید: «طرح غربالگری اولیه این بیماری با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال تب‌سنج لیزری در ورودی همه ساختمان‌های شهرداری این منطقه آغاز شده‌است و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. در این طرح کارشناسان سلامت مستقر در ورودی ساختمان‌ها، دمای بدن کارکنان را با استفاده از دستگاه تب سنج سنجیده و افراد با دمای بالای ۳۸ درجه برای معاینات بعدی به درمانگاه شهرداری منطقه معرفی می‌کنند. »

کد خبر 490241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha