«آتش تقی‌پور» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان از شهروندان خواست برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

آتش تقی پور بازیگر

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: آتش تقی پور، بازیگر پیشکسوت که بیش از ۵ دهه از فعالیت هنری او می‌گذرد، این روزها همچنان مشغول فعالیت و حضور در طرح و ها و پروژه های سینمایی و تلویزیونی است. او می‌گوید: «اخیرا برای کار مجبور به سفر شدم که در فرودگاه با تب‌سنج سلامت مسافران را کنترل می‌کردند. به نظرم این نوع اقدامات پیشگیرانه، فعالیت های ‌پسندیده و اثربخش است. » او با تأکید بر اینکه نمی‌ خواهد برای مردم تعیین تکلیف کند، می‌افزاید: «مردم خودشان باید برای خودشان بهترین تصمیم ها را بگیرند و با رعایت بهداشت فردی به خود و جامعه کمک کنند. آنها باید از قوانین تبعیت کنند و در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا سلامت آنها را تهدید می کند کمتر مسافرت بروند. اگرچه قبول دارم در خانه ماندن برای طولانی مدت خیلی سخت است و این میان برخی هم باید دنبال ارتزاق باشند اما بهتر است از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.»

  • همدلی برای پرهیز از بروز اتفاق ناگوار

از نظر تقی‌پور رفتن به سفر در ایام نوروز برای مردم به یک عادت هر ساله و ثابت تبدیل شده که امسال این موضوع وضعیت متفاوتی به خود خواهد گرفت. او می‌گوید: «بخشی از این سفر رفتن‌ها به عادت هر ساله مردم برمی‌گردد اما امسال باتوجه به شرایط موجود که شیوع  ویروس کرونا نگران کننده است، بی‌تردید از میزان سفرهای شهروندان کم می‌شود و انشاالله به کمک و همدلی هم از این روزها خارج می‌شویم و اتفاق ناگوارتر رخ نمی‌دهد.»
او می‌افزاید: «هر سال این روزهای مانده به عید، حال و هوای خاص در شهر حاکم و بازار شلوغ بود و دستفروشان فعالیت و درآمد داشتند اما امسال شرایط سخت و متفاوت شده ولی می‌توان با همدلی از این روزها گذشت چون بالاخره این روزها می‌گذرد و ایام تندرستی و خوشی برمی‌گردد.»

  • دولت بیشتر تلاش کند

 این هنرمند پیشکسوت نقش دولت را در این زمینه پررنگ‌تر از بقیه می‌داند. او تأکید می‌کند: «دولت هم باید به عنوان وظیفه برای ارتقای فرهنگ مردم کمک و برای کنترل و بهبود اوضاع بیشتر تلاش کند. مثلا همین تب‌سنجی را افزایش دهد و گروه‌های مرتبط را همه جا مستقر کند و حتی به بیماران اجازه حضور در مجامع عمومی ندهد. انشالله زودتر کشور به شرایط عادی برگردد.» تقی‌پور ادامه می‌دهد: «برای مردم روزهای خوش و سلامتی آرزومندم. از خدا می‌خواهم این ویروس هر چه زودتر از ممکلت‌مان دفع شود و جیب مردم پر پول و دلشان شاد باشد.»

کد خبر 490216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha