مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در حالی امروز ۱۷ اسفند ماه در توئیتی اعلام کرد که «ذخیره خون کشور در وضعیت قرمز است» سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفته است ذخایر خون کشور قابل قبول است و در این زمینه مشکلی نداریم و خون مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی تامین شده است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور که خود چند روز پیش از کمبود ذخایر خون کشور گلایه کرده بود و از مردم خواسته بود که از ترس کرونا دور اهدای خون را خط نکشند و به مراکز اهدای خون مراجعه کنند، امروز گفت: سازمان انتقال خون در زمینه ذخایر خون تعاریف مخصوص به خود را دارد و همچنین هر کدام از وضعیت های ذخایر خون (وضعیت سبز، زرد و قرمز) تعریف خاص به خود را دارند و در این تعریف اگر میزان ذخیره خون به زیر ۳ روز برسد، در وضعیت قرمز تعریف می شود. ما هنوز در کشور از نظر سطح ذخایر خون به این و ضعیت نرسیده ایم و ذخایر خون در کشور قابل قبول است.

حاجی بیگی افزود: البته نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و مردم شریف کشور نباید به خاطر فضای روانی که بر اثر ورود کرونا به ایران ایجاد شده، اهدای خون را که تنها درمان بیماران نیازمند به خون است، فراموش کنند.

او تاکید کرد: موج های بیماری مقطعی است و بزودی این موج نیز مانند دیگر بیماری ها مهار خواهد شد، اما مهم است که نگذاریم جو روانی آن آسیب های بیشتری به جامعه تحمیل کند.

کد خبر 490167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha