مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در شرایط فعلی میزان آبی که در مخازن سدهای کشور ذخیره شده معادل ۵۵ درصد حجم مخازن سدهاست و اکنون به دلیل وجود بارش‌هایی که در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ شاهد آن بودیم، دغدغه‌ای برای تامین آب نداریم.

سد

به گزارش همشهری آنلاین آقابیگی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که از حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای کشور امروز معادل ۵۵ درصد حجم مخازن سدها پر شده و حدود ۴۵ درصد خالی است، تصریح کرد: این عدد به طور متوسط برای کل سدهای کشور عنوان می‌شود اما ممکن است حجم آب در برخی سدها پایین‌تر و در برخی سدها بالای ۹۰ درصد باشد.

وی با اشاره به موضوع بحران آب در کشور گفت: با توجه به فصلی که در آن قرار گرفته‌ایم و پوشش برفی که در برخی حوزه‌ها وجود دارد و حتی پیش‌بینی بارندگی در ایام باقی سال و ماه فروردین در خیلی از استان‌های شمال غرب، غرب و مناطق شمالی وضعیت منابع آب خوب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که انتظار افزایش جریان ورودی آب به سدها وجود دارد، ادامه داد: با این شرایط نمی‌توان مساله‌ بحران آب را مطرح کرد اما این موضوع به معنای مصرف بی‌رویه در کشور نیست.

آقابیگی تصریح کرد: میزان مصارف در ایران برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از عدد بالایی برخوردار است که همین موضوع لزوم مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب را بیشتر در حوزه کشاورزی و آب شرب نشان می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که باید به مساله‌ی مدیریت مصرف در همه زمان‌ها توجه شود، اظهار کرد: نسبت به سال آبی ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶ و قبل از آن وضعیت ذخیره منابع آبی مطلوب است و با توجه به جمیع شرایط منابع آبی خوبی امسال در اختیار داریم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در پی شیوع بیماری کرونا و فرهنگ خانه‌تکانی نیز گفت: لازم است که در این مقطع زمانی مدیریت مصرف در دستور کار همه مصرف کنندگان قرار گیرد، اما در مجموع دغدغه‌ای برای تامین آب نداریم.

کد خبر 490118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha