رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تشریح آخرین وضعیت ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان گفت: ۳ نفر از آنها اکنون تحت مراقبت درمانی در بیمارستان بستری هستند.

کرونا در کاشان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان‌سیرت اظهار کرد: یک نفر از این بیماران با تلاش کادر درمانی بیمارستان بهبود یافت و ۲ نفر دیگر نیز با توجه با انجام آزمایش‌ها و داشتن شرایط بالینی خوب نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند و با مشاوره واحد درمان در منزل قرنطینه شده‌اند.

جاودان‌سیرت افزود: برای شکست این بیماری بهترین راه این است که مردم  هشتگ (#) در خانه بمانیم را جدی بگیرند و زنجیره ارتباط و انتقال این بیماری را قطع کنند.

وی بیان کرد: امن‌ترین جا برای مردم خانه است و هر چقدر هم ما در بیمارستان‌ها تلاش کنیم این مردم هستند که با کمک به ما با رعایت موازین بهداشتی و ماندن در خانه زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند.

جاودان‌سیرت ادامه داد: مردم، رسانه‌ها، علما و روحانیون و سایر اصحاب فرهنگ و هنر و دانشگاه‌ها باید همچنان با عزمی راسخ‌تر از گذشته دانشگاه علوم پزشکی و سایر متولیان امر را برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم در رعایت مسائل بهداشتی یاری دهند.

با توجه به افزایش میزان مبتلایان در استان و با تصمیم ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته برخی محورهای  ارتباطی در استان از جمله یاسوج – اصفهان- و یاسوج – شیراز مسدود شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه بیان کرد: برای حفظ جان و سلامت مردم و هم وطنان برخی محورهای اصلی در استان بویژه یاسوج - اصفهان و یاسوج - شیراز  تا اطلاع ثانوی بسته شده و تحت مراقبت و کنترل جدی قرار گرفته است.

حسین کلانتری اظهار کرد: البته این اعمال محدودیت‌ها بر روی خودروهایی که با پلاک‌های مربوط به استان‌های درگیر با کرونا که وضعیت مناسبی ندارند، بدون شک با شدت و جدیت بیشتری عملیاتی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تیم‌های غربالگری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و همچنین نیروهای انتظامی در این محورها مستقر شده‌اند، افزود: خودروهایی که دارای سرنشین‌های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می‌گیرند و کسانی که تست آنها مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.

اکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 490100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha