محمدعلی ابطحی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب که سابقه ریاست دفتر سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهوری دولت اصلاحات را در کارنامه دارد در روزهایی که بسیاری از مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت توصیه‌های بهداشتی خانه‌نشین شده‌اند، در اقدامی جالب ‌توجه، خاطرات روزهای قرنطینه‌اش را به ‌طور روزانه در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

محمدعلی ابطحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، شباهت این روزهای ابطحی با بسیاری از شهروندان، ما را بر آن داشت که این ستون را به بخشی از خاطرات کرونایی او اختصاص دهیم؛ به‌ ویژه حالا که با رسیدن به تعطیلات پایان هفته، معدودی که به ‌ناچار به ‌واسطه لزوم حضور در محل کارشان از خانه بیرون می‌رفتند، امروز و فردا را باید در خانه سر کنند تا مگر، بالاخره شر این میهمان ناخوانده هر چه زودتر از شر تمامی خانواده‌های ایرانی و غیرایرانی کنده شود.

ابطحی روز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه در صفحه ایسنتاگرامش نوشت:«امروز یک هفته شد که در خانه مانده‌ایم. البته در سایه بازنشستگی و بیکاری. روزهای غریبی است. بچه‌ها و نوه‌ها نمی‌آیند و ما نمی‌رویم.»

او همچنین ادامه داد: «یک هارد خریده‌ام با هزار فیلم و سریال. فعلا سریال برکینگ بد را شروع کرده‌ام. هفته پیش سریال خانواده مدیچی را دیده بودم. یک بخش آن مربوط به وبا در ایتالیا بود. مناظر وحشتناک آن سریال جلو چشمم رژه می‌رود. کاش ندیده بودم!»

او همچنین در ادامه با اشاره به اینکه «برای اولین بار بعد از ده‌ها سال از ازدواج‌مان، ریشم را دادم دست همسر» نوشت: «می‌گویند سلمانی نرویم. دیشب آمدم با موزر، ریشم را کوتاه کنم، خرابش کردم. چیزی نمانده بود، تبدیل به آخوند ریش تراش بشوم. امروز خانمم کمک کرد و توانستیم اصلاح کنیم».

رییس دفتر دولت اصلاحات در بخشی از این خاطرات کرونایی به اینکه جویای احوال رییس سابقش شده نیز پرداخته و می‌نویسد: «با واسطه احوال آقای خاتمی را پرسیدم. هم حالش خوب بود و هم مراقبت‌های لازم را می‌کند. خوشحال شدم.»

جالب اینکه لابه‌لای خاطرات او، تک و توک خبرهایی از کرونا هم به چشم می‌خورد: «دوستانه با یکی از مسوولان وزارت بهداشت حرف زدم. می‌گوید پاکستان و افغانستان و ترکیه کرونایی‌هایشان را اعلام نمی‌کنند. می‌گفت در قم که ایرانی‌ها کمتر به حرم می‌روند، پاکستانی‌ها حرم را پُر می‌کنند. احتمالا سازماندهی مذهبی شده‌اند.»

او به ماجرای انتشار تصاویر نامتعارف یک شهروند مخالف بستن اماکن مذهبی در حرم حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرده و می‌نویسد: «اصل ماجرا را نمی‌دانم به تحریک کی بوده است اما معلوم است که نمی‌خواهند از این تندروهای مذهبی حمایت حکومتی شود».

ابطحی در ادامه نوشته است: «به یکی از دوستانم که نماینده مجلس است، زنگ زدم. او هم کرونایش مثبت بوده ولی از بس اعلام کرونایی شدن خز شده است، گفت در خانه خود را قرنطینه کرده‌ام و به کسی نگفتم».

ابطحی روز دوشنبه ۱۲ اسفند نیز به ادامه این خاطره‌نویسی پرداخت و نوشت: «امروز سنگین از خواب بیدار شدم. نمی‌دانم خواب‌ها چقدر مهم است. خواب می‌دیدم که شهید مطهری در خانه ماست و مرحوم محمدتقی جعفری هم آمد. آقای مطهری به من می‌گفت ایشان را به قطارش برسانم. هی دیر شد تا نرسید. فکر کنم اگر رسانده بودم‌شان، کرونا من را هم می‌برد پیش آنها! زبانم‌ لال!»

ابطحی همچنین به خبر درگذشت یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اثر کرونا نیز واکنش نشان داده و می‌نویسد: «اول صبح خبر فوت کرونایی آقای میرمحمدی را شنیدم. چند روز بود که با علی، پسرش حرف می‌زدیم. علی در حوزه هنر است. میرمحمدی، رییس دفتر دوران ریاست‌جمهوری آقایان خامنه‌ای و هاشمی و سال‌ها معاون دفتر رهبری بود. یک گروه واتس‌آپی داریم از تمام وزرا و معاونان رییس‌جمهورها از اول انقلاب. آنجا بسیار برای میرمحمدی مرثیه‌سرایی کرده بودند؛ به حق.»

ابطحی در ادامه نوشته است: «غربت شکل دفن و مراسم نگرفتن برای کل کرونایی‌ها، مصیبت را سخت‌تر می‌کند.»

او همچنین به خبر جنجالی این روزها درباره اعزام گروه‌های بسیجی به در منازل که البته در ادامه تکذیب شد نیز پرداخته و نوشته است: «آقای وزارت بهداشت این ۳۰۰ هزار نفری که می‌خواهند برای تست کرونا بیایند دم خانه‌ها، خودشان ناقل نمی‌شوند؟! ما که خانه نیستیم. گفته باشیم!»

ابطحی همچنین در خاطرات روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ ماه خود نوشته است: «آمدم شروع کنم به روزنوشت کرونایی. دیدم کلی آدم در پی وی پرسیده‌اند، کرونا گرفته‌ای؟ گفتم نه. گفتند بی‌بی‌سی نام تو را در لیست مسوولان کرونایی آورده است. راست بود. قبل از هر چیز بگویم که در این ایام حتی یک سرفه هم نکرده‌ام. خدا را شکر سُر و مُر و گنده. کسی می‌تواند به بی‌بی‌سی ‌بگوید؟!»

ابطحی به خبر احتمال ابتلای پاپ واتیکان به ویروس کرونا نیز پرداخته است: «دو، سه روزه دنبال این هستم که ببینم پاپ کرونا گرفته است یا نه. مسوول موسسه گفت‌وگوی ادیانم. همکاری مثبت قم و واتیکان که شکل نگرفت. گفتم شاید همبستگی قم و واتیکان در کرونا شکل بگیرد. خدا رو شکر نوشته‌اند، کرونا ندارد. اگر آنها هم راست بگویند!»

کد خبر 490035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha