مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران جزئیات تمهیدات جدید برای جلوگیری از زباله گردی کودکان که گفته می شود جمعیت بیش از ٤ هزار نفری در سطح تهران دارند را تشریح کرد.

زباله گردي كودكان

به گزارش همشهری آنلاین، سید مالک حسینی در این باره گفت: موضوع زباله گردی را به طور کل در تهران ممنوع کردیم. یعنی ابلاغ کردیم که تفکیک زباله از مخزن، کاری خلاف و غیر قانونی است.

وی همچنین از مکاتبه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با استاندار به جهت ضرورت همکاری پلیس برای برخورد با زباله گردی خبر داد و گفت: شهرداری دارای نیروی قهریه برای برخورد نیست بنابراین ورود نیروی انتظامی به میدان برخورد با زباله گردها لازم است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: دادستان تهران هم در مکاتبه با فرمانده انتظامی تهران بزرگ خواستار برخورد جدی پلیس در موضوع زباله گردی شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه بیش از ٩٠ درصد کودکان زباله گرد غیر ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: این کودکان مهاجر غیرقانونی بوده، وضعیت هویتی مشخصی ندارند و سکونتگاههای آنها متغیر است.

وی با اشاره به پیگیری برای جلب همکاری پلیس جهت برخورد با زباله گردها، افزود: همچنین پیشنهاد دادیم تا کودکان زباله گرد بخصوص آنها که ایرانی نیستند و از خانواده جدا هستند، در مرکزی که در اختیار بهزیستی قرار دادیم، قرنطینه شوند.

سید مالک حسینی خاطرنشان کرد: از شنبه ١٧ اسفند ماه همراه با تیم پزشکی وارد کانون های زباله گردی و مراکز تجمع کودکان کار خواهیم شد و به طور جدی بر سلامت آنها تمرکز می کنیم.

کد خبر 489958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha