امام جمعه مشهد اعلام کرد: کشور هند که روزی الگوی استعمارستیزی با پیشوایی قهرمانی نامدار همچون گاندی بوده‌، اکنون میدان جولان توطئه شیطانی قرار گرفته است و به‌وسیله حکام کافر و بیگانه‌پرست غرب‌زده، بازیچه اسلام‌ستیزی شیطان بزرگ بشریت قرار گرفته و کشتارگاه پیر و جوان و زن و کودک بی‌گناه مسلمان شده که مایه بسی تأسف است.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه به دنبال تداوم تمهیدات بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمازجمعه این هفته مشهد در متنی که به عنوان خطبه مکتوب منتشر کرده آورده است: استکبار جهانی به سرکردگی شیطان کبیر، آمریکا، از موج فراگیر اسلام در جهان به وحشت افتاده و از کنترل آن عاجز مانده است، بنابراین به آخرین طرح شیطانی خود که نسل‌کشی مسلمانان است دست زده و در اجرای این طرح شوم، درصدد استخدام مزدورانی سرسپرده برآمده است.

او ادامه داده است: امروز متأسفانه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی جامعه به‌صورت منفعلانه به تعطیلی کشیده شده است و مسوولان اداره این امور، مدیریت خود را با تعطیل کردن و دربستن‌های انفعالی اجرا کرده‌اند.

امام جمعه مشهد آورده است: با انتشار عرایض بنده در مصاحبه با صدا وسیمای خراسان رضوی و انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی اشتباهی برای برخی افراد رخ داد و گمان شد که تغییر روشی پیش آمده است درحالی‌که نظر و شیوه تغییری نکرده است و آنچه در گذشته مورد انتقاد من بوده است هم‌اکنون نیز بر آن ثابت هستم و آن، این است که درپی پیشامد و گسترش این بیماری، عکس‌العمل مسوولان، بی‌تفاوتی و حذف صورت مساله در مدیریت‌های فرهنگی و اقتصادی کشور است.

علم الهدی افزود:  بر اساس آنچه مورد نظر کارشناسان و متخصصان پزشکی و بهداشتی است مبدأ انتشار این ویروس، اجتماعات و ارتباطات اشخاص است، اما این به معنی توقف همه فعالیت‌های اجتماعی که مردم غیور و انقلابی ما را پای این نظام و انقلاب نگه می‌دارد نیست.

وی اظهار داشت: این قبیل برنامه‌ها را باید در قالب پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی اجرا کرد و نمونه این فعالیت‌های هماهنگ، اجرای برنامه‌های حساب‌شده در مدیریت حرم مطهر و صحن‌های عتبه مقدسه امام هشتم (ع) است.  

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا آورده است: چه خوب است مدیران مسوول کشور نسبت به‌تمامی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی کشور از جهادگران مخلص جامعه پزشکی پیروی کرده مجاهدانه در احیای فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی فعالیت نمایند و الگویی برای تمام جوامع درگیر با این عارضه در جهان شوند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: پیشامد و گسترش بیماری کرونا در کشور، نمایشی از ایثارگری عزیزان انقلابی را در برابر بینش جهانیان قرار داد. جهادگران عرصه‌های پزشکی و بهداشتی در ابعاد مختلف، در جبهه مبارزه با این ویروس خطرناک فراگیر فداکاری می‌کنند و با اخلاص، در درگاه خدا ارزشمندترین عبادات را در روزها و شب‌های ماه رجب به‌جا می‌آورند که امید است این عزیزان در تبار مخاطبان «این الرجبیون» قرار گیرند.

نماز جمعه امروز در خراسان رضوی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

کد خبر 489952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حسین گوهریان IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    0 0
    امام جمعه محترم مشهد باید بدانند که دلسوزان جامعه پزشکی ما نهایت تلاش و فداکاری را برای برون رفت وضع موجود آستین همت بالا زدند و به صرف چند جلسه و اقامه نماز جمعه و مراسم مذهبی برای سلامت مردم تعطیل بشه دین خدا از بین نمیره و همگان این باور را دارند ویروس کرونا را نباید شوخی و سرسری گرفت