سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۰ معدن کوچک‌مقیاس در استان فعال شد که در این نظر در کشور پیشرو هستیم.

معدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  ماندانا زنگنه در جلسه شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با پهنه وسیع زمینی دارای معادن کانی فلزی و غیرفلزی گرانبها چون طلا و سنگ‌های زینتی است به طوری که‌ ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد تن به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی‌های معدنی شناسایی شده در آن نشان‌دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معادن استان ظرفیت‌های ارزشمند و نهفته‌ای دارند که بهره‌برداری صحیح از آنها گامی مهم در راستای پیشرفت و توسعه منطقه محسوب می‌شود.

زنگنه تعداد معادن فعال سیستان و بلوچستان را ۳۸۵ معدن عنوان کرد و افزود: هم اینک ۷۶۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان درحال بهره برداری است.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات حوزه معدن سیستان و بلوچستان گفت: فعال سازی ظرفیت های معدنی نوار مرزی استان در اولویت قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکتشاف و بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های معدنی استان با تدوین برنامه‌های جامع علاوه بر جهش به سمت توسعه و پیشرفت، می ‌تواند ظرفیت اشتغالزایی مناسب را برای افراد جویای کار فراهم کند، گفت: به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان فعال‌سازی پهنه معدنی کوه بیرک سراوان مورد توجه است.

کد خبر 489853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha