بخشی از جاده جاده روستاهای پاتاوه رودسمه، دلی و سرپر نعمت‌الهی بخش دیشموک به شهرستان باغملک استان خوزستان به طول ۱۵ کیلومتر پس از چندسال نیمه کاره رها شده است.

جاده دلی دیشموک

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری فارس دیشموک؛ وحید برومند جاده ارتباطی روستاهای دلی و پاتاوه رودسمه بخش دیشموک به استان خوزستان پس از چند سال همچنان نیمه کاره رها شده است.

روح الله جهانگرد دهیار روستای دلی با اشاره به نیمه کاره رها شدن جاده گفت: جاده روستاهای پاتاوه رودسمه، دلی و سرپر نعمت‌الهی بخش دیشموک به شهرستان باغملک استان خوزستان به طول ۱۵ کیلومتر پس از چندسال نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: تاکنون ۸ کیلومتر از جاده مذکور توسط اداره راه و شهرسازی کهگیلویه زیرسازی و آسفالت گردید.

جهانگرد ادامه داد: ۷ کیلومتر از جاده مذکور فاقد آسفالت بوده که چیزی قریب به ۱۲ پل آن نیمه کاره رها شده است.

دهیار روستای دلی با اشاره به مشکلات جاده گفت: این جاده دارای پرتگاه ها و عرض کم بوده که نیاز است بودجه ای مناسب برای آن تخصیص و تسطیح، تعریض و بازگشایی شود.

مهدی قوامی دهیار روستای پاتاوه رودسمه  با اشاره به تصادفات صورت گرفته در این مسیر گفت: تاکنون چندین تصادف منجر به جرح شدید و فوت در این جاده به علت نیمه کاره رها شدن پل ها رخ داده که چند روز پیش دختر بچه چهار ساله ای به همراه برادر هفده ساله اش با موتورسیکلت به دهانه یکی از پل های نیمه کاره برخورد کرد و در دم جان باخت.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون تصادفات متعددی صورت گرفته که چیزی قریب به ۵ نفر تاکنون در این جاده ناهموار جان باخته‌اند.

دهیار روستای پاتاوه رود سمه  با اشاره به مزایای بازگشایی محور اصلی دیشموک و چاروسا به خوزستان گفت: جاده روستای دلی به خوزستان نزدیکترین مسیر از شهر دیشموک به استان خوزستان بوده که چیزی قریب به ۲۰ کیلومتر طول مسیر را کمتر می کند.

قوامی افزود: این مسیر نسبت به مسیر فعلی بخش دیشموک و چاروسا به خوزستان که از روستای اسفندان می گذرد دارای مزایایی همچون پیچ های کمتر بوده که نیاز است پیمانکار مستقر و مسئولان ذی ربط همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان اعتبارات لازم در خصوص تکمیل پل ها و آسفالت قسمت های باقی مانده جاده را در دستور کار قرار دهند.

متقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: جاده روستاهای سرپر و دلی به دیشموک طی سالیان گذشته به پیمانکاران مختلفی واگذار گردید.

وی با اشاره به واگذاری پروژه به یکی از شرکت های تابعه بنیاد مسکن افزود: در سال ۱۳۹۷ بخشی از جاده روستاهای مذکور توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از شرکت های تابعه بنیاد مسکن واگذار که بلافاصله عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار اجرا شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به عملیات انجام گرفته توسط پیمانکار گفت: در مدت کمتر از شش ماه عملیاتی همچون بستر کوبی به طول ۱۰ کیلومتر،خاک برداری به میزان بیست هزار مترمکعب،ریزش برداری به میزان ۱۰ هزار مترمکعب و اجرای زیراساس به طول ۱۰ کیلومتر انجام گردید.

متقی با اشاره به مراحل ساخت پل های محور گفت: کار ساخت ۱۲ عدد پل شامل اجرای فنداسیون و دیوار چینی انجام که کلیه کارها طی صورت جلسه و صورت وضعیتی به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی ارسال و پس از گذشت یک سال هیچ گونه وجهی پرداخت نشد و بنیاد مسکن پروژه را نیمه کاره خاتمه داده است.

قاسمی مدیر اداره راه و شهرسازی کهگیلویه گفت: پیمان قسمت های باقی مانده جاده دلی، پاتاوه رودسمه و سرپر نعمت الهی به طول ۶ کیلومتر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار گردید.

وی افزود: عملیات زیرسازی جاده مذکور توسط بنیادمسکن انجام که ۱۳ دهانه پل دارد.

مدیر اداره راه و شهرسازی کهگیلویه ادامه داد : به دلیل کمبود اعتبار پیمانکار نتوانست به کار ادامه و آن را در موعد مقرر تحویل دهد.

قاسمی افزود: تلاش خود را خواهیم کرد که در اعتبارات سال ۱۳۹۹ بودجه لازم جهت ادامه پروژه و تکمیل آن را اختصاص دهیم.

گفتنی است در صورت تداوم وضعیت فعلی جاده روستاهای دلی ، پاتاوه رودسمه و سرپر نعمت الهی شاهد وقوع تصادفات و به تبع آن خسارات جانی بیشتری در این مسیر خواهیم بود.

کد خبر 489843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha