استاندار گلستان گفت که باهدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حضور مردم روزهای پنج‌شنبه و جمعه در جنگل النگدره، ناهار خواران و دیگر تفرجگاه‌های استان گلستان ممنوع است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در مراسم درختکاری در پارک پسماند گرگان استان گلستان اظهار کرد: یکی از مواردی که در مسیر مهار این بیماری باید موردتوجه مردم قرار بگیرد، خودداری از حضور در اجتماعات است که در این راستا علاوه بر منع حضور مردم در تفرجگاه‌ها، مدارس و مهمان‌پذیرهای ادارات گلستان نیز حق پذیرش مسافر در ایام نوروز را ندارند.

وی با اشاره به بستری شدن بیش از ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی گلستان با ظن ابتلا به کرونا گفت: تاکنون ۶۰ درصد این بیماران مرخص شدند که امیدواریم روند بهبود در بقیه بیماران نیز با سرعت ادامه پیدا کند.

استاندار گلستان با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت: اساسی‌ترین راهکار مقابله با آلودگی آب، خاک و هوا در دنیا درختکاری است و همه باید درزمینهٔ کاشت و نگهداری از درختان همکاری داشته باشند.

حق‌شناس ادامه داد: بخش کوچکی از استان گلستان سرسبز است و این استان نیازمند درختکاری است و باید این موضوع در شهرها و روستاها موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: درختکاری جلوه‌ای کم‌نظیر به تفرجگاه‌ها، حاشیه جاده‌ها و سکونتگاه‌های مردمی می‌دهد و اگرچه درگیر ویروس کرونا هستیم اما روند زندگی ادامه دارد و باید درختکاری موردتوجه باشد.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز به اهمیت درختکاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای حوزه درختکاری باید به‌گونه‌ای باشد که به منابع طبیعی آسیبی وارد نکند و اجرای آن به حفظ و پایداری این مهم منجر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم گفت: هم‌زمان با هفته درختکاری ۶۵ هزار اصله نهال سرو نقره‌ای، سرو ضربین، صنوبر، اکالیپتوس، ون، داغ داغان و کاچ بروسیاه به‌طور رایگان میان مردم استان توزیع می‌شود.

ابوطالب قزل سفلو افزود: از ۱۴ آذر امسال تاکنون و در راستای طرح "نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز" یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در گلستان غرس شد.

کد خبر 489730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha