رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: بیش‌از چهار هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر به‌منظور استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمدند.

پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمدیان پنجشنبه ۱۵ اسفند اظهار کرد: کارشناسان این اداره هنگام گشت‌زنی و پایش تالاب‌های این منطقه کلنی‌های بزرگی از پرندگان مهاجر را در تالاب‌های این شهرستان مشاهده کردند که جمعیت تقریبی آن‌ها بیش از چهار هزار قطعه بود.

وی اضافه کرد: این پرندگان شامل غاز خاکستری، تنجه، آنقوت و سایر گونه‌های آبزی و کنارآبزی هستند که به‌منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های شهرستان نقده استان آذربایجان‌غربی شدند.

محمدیان افزود: زمان ماندگاری پرندگان در تالاب‌های این شهرستان متفاوت بوده و برخی گونه‌ها زودتر و با گرم شدن هوا، کوچ خود را به مناطق شمالی‌تر ادامه می‌دهند و برخی دیگر تا فصل لانه‌سازی در این تالاب‌ها ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به زمستان‌گذارانی شمار زیادی از پرندگان مهاجر در تالاب‌های نقده اظهار کرد: در پاییز امسال نیز شمار زیادی از پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های این شهرستان شده بودند که جلوه زیبایی در این منطقه ایجاد کرده بود.

«محمدیان» گفت: مأموران یگان حفاظت این شهرستان امسال، برای نخستین بار در چند سال اخیر بیش از ۶۰۰ قطعه دُرنا و ۳۷ قطعه قو را نیز در تالاب سولدوز این شهرستان مشاهده کرده بودند.

وی افزود: بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان شناسایی‌شده‌اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک‌لک سفید، عقاب تالابی و چوپ‌پا است.

نقده ۱۷ تالاب فصلی و دائمی دارد که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های «درگه‌سنگی»، «حسنلو» و «یادگارلو» جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

کد خبر 489713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha