مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

اداره کل مدیریت بحران استانداری قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمام مراکز آموزشی و اداری قم شنبه ۱۷ اسفند تعطیل است.

تعطیلی قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات به بحران استان قم تمامی دانشگاه‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها به‌غیراز نهادهای امدادی، اورژانسی و واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمات رسان استان در روز شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل خواهند بود.

شنیده‌شده، ضدعفونی تمام معابر شهر قم درروزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده علت این تعطیلی بوده است. و از مردم استان خواسته‌شده تا در این روزها از منازل خود خارج نشوند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشنبه در گفت‌وگویی گفت: در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان‌باخته‌اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبودیافته هم ترخیص می‌شوند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تأکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

کد خبر 489704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha