ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ جنوبی را در شنبه ۱۷ اسفند تعطیل کرد.

کرونا خراسان جنوبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  این اقدام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به‌منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت شهروندان و کاهش ترددهای درون‌شهری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ جنوبی صورت گرفته است.

این تصمیم بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و با تائید استاندار خراسان جنوبی اتخاذشده است.

ستاد بعد از اعلام این تصمیم به هم استانی‌های گران‌قدر توصیه اکید دارد از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و همچنین مسافرت، جدا خودداری کنند، برای حفظ سلامتی خود در منزل بمانند تا ضمن تضمین سلامتی خود، خطرات شیوع و تکثیر را کاهش دهند.

این تعطیلی شامل کارکنان مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی، بهداشتی وامدادی نمی‌شود.

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از روز شنبه هفته جاری کاهش یافت و به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ۲ ساعت زودتر تعطیل شدند.

اولین مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه چهارشنبه گفت: تا این لحظه از ۷۳ جواب آزمایش کرونا که دریافت کردیم، فقط چهار نمونه مثبت و بقیه منفی بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد: مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسیده است. ۵۵۲ نفر درمجموع بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: آمار امروز نسبت به‌روزهای اخیر پایین‌تر است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۴ آزمایشگاه رسیده و زمان انتظار حذف‌شده است و پایین بودن آمار به معنی کاهش ابتلا نیست.

وی اظهار داشت: اخباری که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته مراودات و سفرهای بین‌شهری و شهری کاهش‌یافته است. بسیاری از نهادهای مردمی و شوراهای شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی و آموزش عمومی داشته‌اند و در برخی استان‌ها، ورودی به بیمارستان‌ها و بهبودیافتگان تقریباً برابر شده است.

جهانپور گفت: سفرهای بین‌شهری و شهری باید کاهش پیدا کند و از همه مردم می‌خواهیم که قبل از این‌که به دستور قهری نیاز باشد، این کار را انجام بدهند. مجالس و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی نیز فعلاً برگزار نشود.

کد خبر 489659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha