بازار میوه و سبزیجات در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، تحت تأثیر اطلاعاتی مبنی بر مفیدبودن برخی از اقلام میوه و سبزی در تقویت سیستم دفاعی بدن، قرارگرفته که افزایش تقاضای مردم، موجب افزایش غیرمنطقی و عجیب این محصولات در بازار شده است.

پیاز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان اظهار کرد: بنا بر صحبت‌های انجام‌شده در خصوص کرونا و راه‌های مقابله با آن، بازار میوه نیز تحت تأثیر آن قرارگرفته و برخی اقلام میوه و سبزیجات نظیر زنجبیل، لیموشیرین، لیموترش و سیر گران شده است.

ناصر اطرج گفت: در اتحادیه میادین میوه و تره‌بار، تلاش کردیم تا این اقلام را به‌صورت منطقی‌تری قیمت‌گذاری کنیم، قیمت‌ها در تهران و دیگر شهرستان‌ها بالاتر از اصفهان است که بعد از برخوردهای انجام‌شده، آن‌ها نیز قیمت‌های خود را در سطح اصفهان کاهش داده‌اند.

اطرج با اشاره به این‌که طی سه روز اخیر قیمت‌ زنجبیل، لیموترش و لیموشیرین و سیر کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو زنجبیل ۶۰ هزار تومان است که این محصول پیشتر تا ۱۰۰ هزار تومان هم عرضه می‌شد، لیموشیرین نیز بین ۸ تا ۹ هزار تومان است که تا قبل از نظارت‌ها تا ۱۰ هزار تومان هم عرضه می‌شد.

وی در خصوص رشد ناگهانی قیمت پیاز نیز، توضیح داد: قیمت پیاز به دلیل صادرات افزایش یافت و با گزارش با مسئولان، تمهیدات لازم در دست اجرا است تا جلو صادرات گرفته شود و بعد از توقف صادرات، قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به بازار میوه در آستانه نوروز، گفت: بازار عید، بیشتر بر سر میوه‌های مجلسی ازجمله سیب و پرتقال، رقابت ایجاد می‌کند که جهت تنظیم بازار حدود ۲ هزار تن سیب و ۴ هزار تن پرتقال برای اصفهان خریداری و ذخیره‌سازی شده در ایام پایانی سال توزیع خواهد شد و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

کد خبر 489643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha