مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.

میراث فرهنگی کرمانشاه

ایرنا، امید قادری پنج‌شنبه ۱۵ اشفند افزود: این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

وی در ادامه همچنین گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، سوغات و همچنین برنامه‌های شاخص نوروز گاهی هم در این ایام لغو شد.

قادری با اشاره به این‌که امسال به‌جای بسته‌های فرهنگی، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی به مسافران احتمالی که وارد استان می‌شوند، اهدا خواهد شد، یادآور شد: همکاران ما در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۹ در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر و مسافران را راهنمایی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: امسال به‌جای تبلیغات کاغذی، اپلیکیشن جامع گردشگری استان برای مسافران ارسال می‌شود، علاوه بر اطلاعات کامل گردشگری، صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری، متون آموزشی در راستای مقابله با کرونا به مسافران و گردشگران آموزش داده می‌شود.

این محوطه‌ها شامل سایت جهانی بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده و تنها اثر جهانی استان کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا ظهر چهارشنبه (۱۵ اسفند) ۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۷ بیمار در استان مثبت اعلام‌شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا ظهر چهارشنبه ۲۸۹ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۲۳۵ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و درمجموع ۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۵۵۲ مورد از ابتدا تاکنون بهبودیافته‌اند.

کد خبر 489636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha