رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید ۸۰ هزار ژل ضدعفونی کننده و تولید روزانه ۱۲۰۰ لیتر الکل در سطح این استان خبر داد.

تولید ژل ضدعفونی کننده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سالار حسین پور گفت: همزمان با انتشار بیماری کرونا در سطح کشور با هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک واحد تولیدی الکل در شهرک صنعتی سرآبتاوه یاسوج که تقربیا نیمه فعال بود که کاملا فعال و راه اندازی شد.

وی اظهارکرد: مواد اولیه این واحد تامین شده و هم اکنون در واحد تولید الکل یاسوج روزانه حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتر تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی، تمام خط تولید خود را به سمت تولید ژل بهداشتی و ضدعفونی کننده بُرده است و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، الکل مورد نیاز این واحد تولیدی را از کارخانه تولید الکل یاسوج خریداری و در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد.

حسین پور تصریح کرد: ۸۰ هزار بطری ژل بهداشتی و ضدعفونی کننده تولید شده و در سطح استان عرضه کرده‌ایم که از این میزان ۷۱ هزار ژل ۵۰۰ سی سی و ۹هزار ژل ۲۰۰سی سی بوده‌است.

وی با بیان اینکه توزیع این میزان ژل ضدعفونی تولید شده از روز هفتم اسفندماه سال جاری در استان شروع شده‌است، ادامه داد: الکل بهداشتی مورد نیاز مردم و دستگاه‌های اجرای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت که با حواله کار بین واحدهای نیازمند و داروخانه‌ها توزیع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا چند روز آینده ضمن توزیع این کالاها(الکل و ژل ضدعفونی کننده) در سطح استان برنامه داریم که بازار مواد ضدعفونی کننده استان را اشباع کنیم، در این زمینه اولویت با استان است و پس از پوشش استان امیدواریم بتوانیم به سایر استان‌های همجوار ارسال کنیم.

حسین پور تاکید کرد: برخی از همکاران ما جهت نظارت و بازرسی و راهنمایی در این واحدهای تولیدی حضور دارند.

وی اظهارکرد: طی این مدت با انجام ۴۸ گشت مشترک حدود ۳ هزار مورد بازرسی در بازار اقلام پیشگیری از کرونا از جمله داروخانه‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم پزشکی میوه فروشی ها و نانوایی های استان صورت گرفته‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی در این مدت تصریح کرد: این بازرسی‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی استان صورت گرفت.

حسین پور بیان کرد: در این رابطه ۳۳ مورد پرونده برای متخلفان گران‌فروش، لوازم بهداشتی و کالاهای پیشگیری از کرونا و میوه‌فروشان به ارزش یک میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

کد خبر 489504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha