مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

مدیرکل استاندارد همدان گفت: لبنیات صنعتی عاری از ویروس کرونا است، این محصولات با کمترین دخالت دست و به شیوه استریلیزه و پاستوریزه تولید می‌شود و مردم از مصرف این فراورده‌ها نگران نباشند.

لبنیات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مددی چهارشنبه ۱۴ اسفند اظهار داشت: شیرهای بسته‌بندی‌شده در صنایع لبنی همدان به دو روش پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون حرارت داده می‌شود و به همین دلیل اگر آلوده به ویروس باشد از بین می‌رود.

وی گفت: شیر درروش پاستوریزه ۷۱ و در شیوه استریلیزه ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند، طبق یافته‌های پزشکی ویروس کرونا در این دما زنده نمی‌ماند.

مددی تأکید کرد: عملیات پُرکنی، دربندی و برچسب‌گذاری فرآورده‌های لبنی به‌ویژه شیر با استفاده از ماشین‌های صنعتی انجام و با کمترین دخالت دست محصول نهایی تولید می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: تمامی این فرایند با نظارت کامل مدیران کنترل کیفی انجام می‌شود تا محصول سالم و استاندارد به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با اشاره به این‌که دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ارگان‌های زی ربط ارسال‌شده است خاطرنشان کرد: مدیران کنترل کیفی مستقر در صنایع تحت پوشش استاندارد نیز نکات لازم ابلاغ‌شده، بنابراین مردم با اطمینان محصولات لبنی بسته‌بندی را در سبد غذایی خود قرار بدهند.

به گفته مددی شیر یکی از هزاران محصولی است که استاندارد از کیفیت و سلامت آن هرگز غافل نمی‌شود و کارخانه‌های لبنی همدان به‌ویژه خطوط فرآوری انواع شیر از مرحله تولید تا توزیع همیشه زیر ذره‌بین این سازمان نظارتی قرار دارد.

۱۸ کارخانه لبنی در سطح استان همدان فعال هستند که ۴۲ فرآورده دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد تولید می‌کنند.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا ۱۲ اسفند، حدود هفت هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از چهار هزار و ۳۱۲ تن از آن‌ها تست گرفته‌شده و یک‌هزار و ۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند همچنین ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبودیافته به ثبت رسیده است.

کد خبر 489469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha