رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۷۸۶ فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان از زمان آغاز طرح نظارتی مبارزه با ویروس کرونا انجام شده‌است و در این زمینه برای ۷۴ واحد صنفی متخلف، پرونده تشکیل شد.

بازرسی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، سالار حسین پور گفت: صنوف مورد بازدید شامل کالای پزشکی، داروخانه‌ها، میوه و تره‌بار، عطاری‌ها، اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و دیگر صنف‌ها بوده‌است.

وی افزود: تعداد ۴۸ گشت مشترک با دستگاه‌هایی همچون تعزیرات حکومتی استان و دادستانی تشکیل شد و به طور مشترک از بازار استان بازدید کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ارزش ریالی تخلفات کشف شده در این زمینه حدود یک میلیارد ریال بوده‌است.

حسین پور بیان کرد: همچنین بیشترین تخلفات در زمینه گرانفروشی، عدم درج  قیمت و احتکار بوده است و همچنان بازار استان به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلفات صنفی مراتب را از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ اعلام کنند.

در یکی از بازدیدهای مشترک دستگاه های نظارتی کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۸ هزار دستکش احتکار شده و تعداد زیادی ماسک کشف و ضبط شد.

دادستانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته است که احتکار کنندگان و گران فروشان در این شرایط حساس به جد مجازات می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که حال وی رو به بهبودی است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

کد خبر 489394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha