مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

رئیس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر غیرواقعی و اخبار کذب نموده که همه این افراد زیر ذره‌بین پلیس قرار دارند و با متخلفان برخورد شدید می‌شود.

فضای مجازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی چهارشنبه ۱۴ اسفند اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی شاهد انتشار برخی اخبار کذب و پخش کلیپ‌های غیرواقعی در خصوص شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی هستیم که علاوه برافزایش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

کارشناسان پلیس فتا البرز به‌صورت شبانه‌روزی با رصد مستمر فضای مجازی، افراد متخلف (نشر اکاذیب ویروس کرونا) را شناسایی و به مراجع ذی‌ربط معرفی خواهند کرد.

وی گفت: طی این چند روز اخیر موارد متعددی در استان البرز شناسایی و برخورد شده است.

همچنین متخلفانی که در فضای مجازی با توجه به شرایط پیش‌آمده اقدام به تبلیغ و فروش اقلام پزشکی و بهداشتی باقیمت‌های گزاف و غیرمنصفانه می‌نمایند شناسایی و برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران فضای مجازی خواست درصورتی‌که مشاهده هرگونه خبر غیررسمی و کلیپ‌های غیرواقعی اطمینان نکرده و به‌هیچ‌وجه اقدام به بازنشر آن نکنند.

اقبالی همچنین از کاربران خواست نیازهای خبری و اطلاع‌رسانی خود را از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های خبری مرجع تأمین کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران درصورتی‌که مشکوک شدن به اخبار جعلی با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ گزارش نمایند.

کد خبر 489356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha