چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

عکاس کرمانشاهی نمایشگاه عکس «هورامان» را ۱۵ مارس ۲۰۲۰ برابر با ۲۵ اسفند ۹۸ در شهر لندن برگزار می‌کند.

هورامان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بعد از برپایی نمایشگاه عکاسی در شهرهای پاریس فرانسه و زوریخ سوئیس در تابستان گذشته، سومین نمایشگاه انفرادی عکس «طالب حیدری» این بار در شهر لندن برپا خواهد شد.

این نمایشگاه با عنوان هورامان در روز ۱۵ مارس ۲۰۲۰ برابر با ۲۵ اسفند ۹۸ گشایش خواهد یافت که شامل ۴۰ اثر از مناظر و آثار مستند اجتماعی است که در منطقه هورامان ثبت‌شده‌اند.  

هورامان منطقه‌ای است کوهستانی در مرز ایران و عراق و در بین استان‌های کرمانشاه و کردستان ایران و استان حلبچه عراق که پرونده ثبت منظر فرهنگی و تاریخی آن برای ارائه به سازمان یونسکو در مراحل پایانی است.

همچنین آثاری از نامبرده در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد در ایران و کشورهای مختلف ازجمله ایتالیا، فرانسه، آمریکا، هند، صربستان، آرژانتین، عمان، تاجیکستان، قرقیزستان، رومانی و بنگلادش حضورداشته است که همگی با هزینه شخصی و بدون هیچ‌گونه حمایتی انجام گرفته است.

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در خارج از کشور می‌تواند در جذب گردشگر و کمک به رشد اقتصادی در ایران و استان کرمانشاه نقش به سزایی داشته باشد.

استان کرمانشاه اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود ۴ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت‌شده ملی، یک اثر ثبت‌شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه‌عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

کد خبر 489265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha