دکتر حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در یادداشتی ویژگی‌های بودجه ۹۹ شهرداری تهران را که در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران تصویب شد، تشریح کرد.

حامد مظاهریان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حامد مظاهریان با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، نوشت: «در شرایطی که دولت نتوانست کلیات بودجه سال ۱۳۹۹ را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند، با هوشمندی و دقت نظر شورای شهر تهران، بودجه شهر تهران شامل درآمدها، هزینه‌ها و تبصره‌ها به تصویب رسید. به زبان ساده بودجه سندی است که به کمک آن شهرداری منابع محدود خود را بین نیازهای نامحدود مطابق برنامه‌ای توافق شده و اولویت‌دار توزیع می‌کند.

خصوصیات بارز بودجه سال ۱۳۹۹ شامل مواردی به شرح ذیل است:

رقم کل بودجه با ۲۶.۸ درصد افزایش نسبت به بودجه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۰.۵۷۴ میلیارد تومان خواهد بود و باید گفت که تعیین این رقم با توجه به رکود اقتصادی نشان می‌دهد که جهت‌گیری اصلی مدیریت شهری به سمت کار بیشتر، تحرک، نوآوری و بهبود شاخص‌ها در شهر تهران است.

مهمترین شاخصه بودجه ۱۳۹۹ پیاده‌سازی برنامه اولویت‌محور و تحقق‌پذیر شورای اسلامی شهر تهران است که در آن برای بیش از ۱۰۰ پروژه، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

برای مأموریت ترافیک بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

برای اولین بار ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه محلات شهری اختصاص یافت.

در بودجه، ۷۹۰ میلیارد تومان برای بازنشستگی و بازخرید انگیزشی بیش از ۳۰۰۰ نفر پرسنل شهرداری تهران پیش‌بینی شده است.

افزایش ۲۵ درصدی در هزینه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران نسبت به سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است.

مبلغ کمک هزینه سازمان‌ها و شرکت‌ها در مجموع ۱۰ درصد افزایش یافته که با توجه به پیش‌بینی تورم در سال آینده، عملاً به معنای کاهش وابستگی سازمان‌ها و شرکت‌ها به بودجه شهرداری تهران خواهد بود.

پیش‌بینی لازم برای اجرای خیابان کامل و تهران ۱۴۰۰ با توجه به اهمیت تغییر قرن در آغاز این سال در بودجه دیده شد و توجه ویژه‌ای به پهنه‌های گردشگری، میدان‌گاه‌ها و درنگ‌گاه‌ها و گرمخانه‌های شهری مبذول شده است.

در بودجه‌ریزی امسال شهرداری تهران، طرحی نو ریخته شد با هدف حل مشکلات شهروندان در محلات شهر با اولویت محلات کم‌تر برخوردار شهری که با اجرا و توجه همکارانم در شهرداری تهران و همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر تهران و شورایاران در پایان سال ۱۳۹۹ شاهد تحقق اهداف آن باشیم.

بودجه شهرداری پس از کسب نظر از فرمانداری بر روی سایت شفاف برای اطلاع عموم بارگذاری خواهد شد.»

کد خبر 489201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha