سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که هم اکنون تعداد ۵۹ بیماری مشکوک به ویروس کرونا و یا سندروم تنفسی شدید در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان مرزی بستری هستند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی سه‌شنبه سیزدهم اسفند اظهار کرد: این تعداد بیمار بستری شده از گنبدکاووس و ۶ شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان هستند.

وی گفت: به دلیل اینکه بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس معین شهرستان‌های شرق گلستان در ارتباط با ارائه خدمات مرتبط با بیماری ویروس کرونا تعیین شده است، همه کسانی که مشکوک به این بیماری هستند در آن بستری می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه آمار بیماران بستری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس تا روز گذشته (۱۲ اسفند) حدود ۳۰ بیمار بودند که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد آنها دو برابر شده‌است، یادآور شد: تعدادی از بیماران نیز با بهبود یافتن، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری برای خدمات‌دهی به بیماران مشکوک به کرونا، تصریح کرد: این قشر، بی‌ادعا و با انگیزه الهی خدمات مورد نیاز را به بیماران ارائه می‌دهند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین بابیان اینکه فعلا مشکلی خاصی در ارتباط با بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به شرایط استانی و منطقه‌ای شیوع ویروس کرونا، احتمال افزایش شمار بیماران در منطقه شرق گلستان وجود دارد و به پشتیبانی نیروهای خدمات درمانی و نیز دستگاه‌های تنفسی نیاز داریم.

کریمی گفت: بر این اساس با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان مکاتبه و پشتیبانی از بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) گنبدکاووس درخواست شده و دستورات لازم از سوی رییس دانشگاه در این زمینه صادر شده‌ است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ضدعفونی در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس توسط شهرداران و دهیاران افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از همه مردم این شهرستان می‌خواهیم با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی، فعلا در خانه بمانند و از حضور در تجمعات و بازار پرهیز نمایند.

کریمی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و بازار نقش مهمی در کاهش شیوع ویروس کرونا دارد و بر این اساس از گروه‌های مختلف مردم تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

کد خبر 489069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha