سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران مبتلا به کرونا در ایران به همت محققان و با استفاده از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشت: این تلاش با حمایت معاونت‌های تحقیقات و فناوری، درمان و بهداشت، دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، تیم برنامه‌نویسی و تحلیل داده شرکت دانش‌بنیان ویستا و با استفاده از زیرساخت RABIT انجام گرفت.

این سامانه (http://corona.research.ac.ir/) شامل محتوای آموزشی موثق و کاربردی برای عموم، خودارزیابی، پرسش و پاسخ و نظام ثبت و پیگیری بیماران برای کادر درمان است. در قسمت خودارزیابی، با پاسخگویی به پرسش‌ها میزان احتمال ابتلا به ویروس کرونا تعیین و توصیه‌های لازم ارایه می‌شود.

در راستای اولویت اخیر نظام سلامت کشور و به منظور مقابله با همه‌گیری کرونا، شاهد همبستگی و افزایش بیش از پیش همکاری‌های‌ بین‌بخشی مراکز مختلف پژوهشی، آموزشی و درمانی کشور هستیم. مسؤولیت‌پذیری اجتماعی مراکز مختلف در قالب هم‌افزایی با مرکز بیماری‌های واگیر و مجموعه وزارت بهداشت، دستاوردهای درخشانی را برای غلبه بر این مشکل به همراه داشته است.

کد خبر 489060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha