سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

علی ابراهیمی: رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در گفتگو با ایسنا، اعلام کرد درصورت اعطای تسهیلات ویژه از سوی شهرداری‌ها به انبوه‌سازان مسکن، این انجمن آمادگی دارد با تشکیل بسیج سازندگی مسکن، سالانه ۶۰۰ ‌هزار واحد مسکونی تولید کند.

مجتبی بیگدلی با اشاره به اشتباه در تصمیم‌گیری‌های دولتی در این بخش و استفاده نکردن از دیدگاه‌های بخش خصوصی، بیشتر تصمیم‌گیری‌ها برای بخش خصوصی را در پشت درهای بسته قلمداد و از سیاستگذاری دولت انتقاد کرده‌است.

در سال‌های اخیر افزایش قیمت و نابسامانی بازار مسکن موجب شده تا به تبعیت از سیاستگذاری‌ها، دولت و بخش خصوصی برای تامین مسکن مورد نیاز اقدام کنند اما این تلاش‌ها نتایج چندان مثبتی را به همراه نداشته است.

با این روند و در شرایطی که در چند سال اخیر شیوه فعالیت انبوه سازان مسکن از جمله مواردی است که باعث گلایه بسیاری از متقاضیان مسکن شده و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز نظارت چندان کارآمدی بر نحوه فعالیت و میزان رضایت مردم از عملکرد آنان نداشته‌اند، درخواست اخیر رئیس این انجمن برای دریافت تسهیلات ویژه و تشکیل بسیج سازندگی جای تامل بسیار دارد.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های انبوه‌سازی ضمن عمل نکردن به تعهدات خود در قبال مشتریان بی‌شماری که در آرزوی داشتن مسکن هستند و هست و نیست خود را به پای شرکت‌های انبوه‌سازی ریخته‌اند و دست‌شان به جایی بند نیست، با بهره‌گیری از شرایط نابسامان بازار مسکن به انحای مختلف به مشتریان خود فشار آورده‌ و زندگی را بر آنها سخت کرده‌اند. وظیفه نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها و احقاق حقوق از دست‌رفته مردم بر عهده چه نهاد یا سازمانی است؟

طرح این درخواست در شرایطی که انبوه‌سازان در سال‌های گذشته کارنامه موفقی در تامین مسکن مورد نیاز مردم به جای گذاشته بودند، می‌توانست توجیه‌پذیر باشد و به‌عنوان راهکاری مورد توجه قرارگیرد. پرسش مطرح آن است که آیا دیدگاه اخیر رئیس این انجمن در شرایط کنونی بازار و مشکلات موجود در زمینه تعامل انبوه‌سازان با متقاضیان مسکن، نوعی فرار به جلو نیست؟

کد خبر 48903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز