اتحادیه اروپا روزعلام کرد هرماه با حدود یک میلیارد یورو خسارت برای صنعت گردشگری طی این مدت مواجه شده است. این درحالی است که شمار بازدیدکنندگان مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپا به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس «کرونا» درحال کاهش است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از فرانس۲۴ نوشت: این اطلاعات توسط «تیری برتون» از مسوولان بازار جهانی اتحادیه اروپا ارائه شده است. «برتون» پیشتر هشدار داده بود با ادامه روند شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری نیز از لحاظ اقتصادی به شدت صدمه خواهد دید.

صنعت گردشگری اروپا در دو موج با خسارت مواجه شد: نخست با شیوع ویروس «کرونا» در چین و خانه‌نشین کردن شهروندان این کشور و سپس با شیوع این ویروس در اروپا که سبب کم شدن مسافرت به نقاط تحت تاثیر این ویروس، لغو شدن رویدادهای بزرگ و تعطیل شدن مقاصد گردشگری مهم جهان شد.

در پاریس، موزه «لوور» روز دوشنبه در پی ممانعت کارکنان آن به دلیل نگرانی از شیوع ویروس «کرونا»  برای دومین روز متوالی درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بسته نگه داشت.

در همین بین در ایتالیا که گردشگری سهم ۱۳ درصدی از اقتصاد کشور را دارد، حدود ۱۷۰۰ نفر مبتلا به ویروس «کرونا» شناسایی شده‌ است و در بعضی نقاط این کشور آمار لغو رزرو هتل‌ها به ۹۰ درصد نیز رسیده است.

کد خبر 489014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha