مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد مردم، تمامی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در این استان که دارای اعتبار تا پایان بهمن‌ماه امسال بوده‌اند تا پایان فروردین ۱۳۹۹ بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان تمدید شده‌است.

دفترچه تامین اجتماعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروانه نیک‌مرام گفت: این تصمیم بنا به دستور وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت کاهش رفت و آمدهای مردم از منزل بوده‌است.

وی افزود: بر این اساس تمامی دفترچه‌های تامین اجتماعی بیمه شدگان در کهگیلویه و بویراحمد که تاپایان بهمن اعتبار دارند، بدون نیاز مراجعه افراد به شعب سازمان تامین اجتماعی تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید اعتبار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی مراجعه بیمه شدگان به شعب تامین اجتماعی مربوط به دفترچه‌های درمانی است که با این اقدام مراجعه افراد به این شعب بسیار کاهش می‌یابد.

تامین اجتماعی استان ۱۰۰ هزار بیمه شده اصلی شده و با جمعیت زیرپوشش به ۳۲۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

کد خبر 488991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha