مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

سخنگوی اورژانس همدان از آماده‌باش کامل ۵۵ پایگاه اورژانس در سطح استان خبر داد و گفت: بعد از شیوع کرونا ویروس تعداد تماس‌ها با خطوط ۱۱۵ حدود ۵۰ درصد افزایش‌یافته است.

اورژانس

به گزارش همهشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس اولیاسمیع گفت، طی سال حدود ۵۰ هزار مأموریت توسط اورژانس استان همدان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰۰۰ تماس به‌صورت روزانه با خطوط ۱۱۵ گرفته می‌شود که ۵۰ درصد آن‌ها مربوط به اورژانس همدان بوده و ۱۰ درصد این تماس‌ها منجر به مأموریت می‌شوند و مابقی تماس‌ها مربوط به مشاوره، سال‌های متفرقه و درصد کمی از آن‌ها مربوط به مزاحمان است.

سخنگوی اورژانس همدان بیان کرد: سالیانه حدود ۳۰۰ هزار تماس با خطوط ۱۱۵ گرفته می‌شود، به‌طور میانگین روزانه ۱۲۰ مأموریت توسط تیم‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی در استان همدان انجام می‌شود.

اولیاسمیع با اشاره به شیوع کرونا ویروس و نگرانی و استرس به وجود آمده در پی این موضوع بیان کرد: در شرایط فعلی تعداد تماس‌های گرفته‌شده با خطوط ۱۱۵ و مراکز اورژانس ۵۰ درصد افزایش‌یافته و تعداد آن‌ها از ۱۰۰۰ تماس در روز به ۱۵۰۰ تماس رسیده است.

وی از فشار زیاد این ایام و نگرانی مردم بر روی اورژانس و خطوط ۱۱۵ خبر داد و گفت: تمامی ۵۵ پایگاه امداد اورژانس استان همدان در آماده‌باش کامل هستند.

سخنگوی اورژانس همدان یادآور شد: کرونا مانند تمام بیماری‌هایی است که بشر تا این زمان با آن‌ها مواجه شده، با این تفاوت که این بیماری ویروسی بوده و به علت تغییر مداوم ماهیت ویروس کشف واکسن و دارو برای آن زمان‌بر و سخت است.

اولیاسمیع از مردم خواست که نگرانی بیهوده را از خود دور کرده و با رعایت بهداشت حافظ سلامت خود و اطرافیانشان باشند و گفت: استفاده از دستکش یکی از موارد پیشگیری از این بیماری و تماس با محیط اطراف است و در صورت نبود دستکش از تماس دست با صورت خودداری کرده و در اولین مکان باید آن را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون تمیز بشوییم.

وی اضافه کرد: برای ساخت مواد ضدعفونی‌کننده می‌توان از یک ظرف مناسب و نسبت ۹ به یک آب و وایتکس استفاده کرد که یک ضدعفونی‌کننده قوی بوده و انواع سطوح را تمیز می‌کند همچنین استفاده این غلظت از وایتکس برای سطوح فلزی نگران‌کننده نبوده و باعث آسیب آن‌ها نمی‌شود.

اولیاسمیع با تأکید بر این‌که افرادی که با محیط آلوده سروکار دارند، باید لباس‌های خود را به‌طور مداوم شسته و آن‌ها را ایزوله کنند، بیان کرد: در شرایط عادی نیاز به استفاده از ماسک نیست و مردم تنها در صورت حضور در جمع از ماسک استفاده کنند چراکه استفاده مداوم از ماسک میزان اکسیژن ورودی را کاهش داده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: در استفاده از ماسک باید تاریخ‌مصرف و نحوه نگهداری موردتوجه قرار گیرد، تأکید کرد: استفاده از ماسک بیشتر از هشت ساعت و نگهداری آن در مکان‌های نامناسب آن را به یک منبع آلودگی تبدیل خواهد کرد.

سخنگوی اورژانس همدان گفت: مردم باید از خوردن غذای خام و رفتن به رستوران پرهیز کنند، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالخوردگان باید این ویروس را جدی بگیرند و تا حد ممکن در خانه‌مانده و با افراد دیگر از طریق تماس تلفنی و تصویری ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 488950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha