قدرت‌نمایی اوپک در بازار نفت و اعلام تصمیم این سازمان درباره کاهش بیشتر تولید نفت برای جلوگیری از سقوط قیمت‌ها، باعث شد تا نفت برای دومین روز متوالی با رشد قیمت همراه شود و حدود یک درصد بالا رود.

توافق اوپک پلاس تمدید خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کرونا همچنان کلید واژه کاهش قیمت در بازارهای مختلف مالی جهان و بازار نفت است. این موضوع باعث شده تا بانک مرکزی کشورهای مختلف به فکر اعطای مشوق‌هایی به بخش‌های اقتصادی خود باشند تا حدی از تاثیر کرونا بر اقتصاد خود را کاهش دهند.

این موضوع باعث امیدواری در بین سرمایه‌گذاران و بهبود پیش‌بینی‌ها برای رشد اقتصادی شده است.

در کنار این موضوع برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک که صد و هفتاد و هشتمین نشست اعضای این سازمان است نیز زمینه تقویت قیمت طلای سیاه را فراهم کرده است.

نشستی که قرار است درباره تعمیق توافق کاهش تولید تصمیم بگیرد و اگرچه با اما و اگرهایی از سوی روسیه همراه شده اما عزم عربستان برای افزایش قیمت‌ها، ‌امید را برای رسیدن به یک توافق بیشتر کرده است.

با این حال افزایش دکل‌های حفاری در آمریکا و همچنین آزاد کردن ۱۲ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک این کشور باعث شد تا رشد قیمت‌ها در بازار نفت محدود باشد.

بر این اساس، ‌نفت برنت با رشدی ۰.۸ درصدی به ۵۲ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا اما بیش از یک درصد بالا رفت و ۴۷ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

اگرچه تصمیم اوپک می‌تواند بازار نفت را به ثبات نسبی برساند اما تا زمانی که سایه ویروس کرونا بر اقتصادهای جهان وجود دارد نمی‌توان انتظار بازگشت قیمت نفت به پیش از آن را داشت.

کد خبر 488914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha